در جمع شماری از پزشکان استان زنجان به مناسبت روز پزشک:

استاندار زنجان: ۱۱.۷ درصد مردم استان زنجان در برابر کرونا ایمن هستند

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۴:۴۱:۰۵
کد خبر: ۱۰۴۸۹۱۲
استاندار زنجان: ۱۱.۷ درصد مردم استان زنجان در برابر کرونا ایمن هستند
استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۱.۷ درصد مردم این استان در برابر کرونا ایمن هستند و این نشان دهند تلاش و روشنگری‌های کادر بهداشت و درمان به خصوص پزشکان است که بسیاری از افراد به این ویروس آلوده نشدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان: فتح الله حقیقی در جمع شماری از پزشکان استان به مناسبت روز پزشک افزود: اگرچه زوایای پنهان ویروس کرونا زیاد است اما با همت پزشکان بسیاری از رفتارهای این ویروس و راه‌های کنترل و درمان علائم آن کشف و به کار گرفته شده است.

وی با قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیر مدافعان سلامت تاکید کرد: سختی کار این قشر که از نوابغ هستند و هر روز با بیماران کرونایی سروکار دارند بر هیچ یک از افراد جامعه پوشیده نیست و رعایت پروتکل های بهداشتی تنها خواسته و بهترین قدردانی از آنها است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در ماه هفتم شیوع ویروس کرونا هستیم و در این مدت کادر بهداشت و درمان متحمل سختی های فراوانی شده‌اند، گفت: این استان پایلوت تست های سرپایی کرونا در کشور بود که سازمان بهداشت جهانی نیز بر انجام موفقت آمیز آن صحه گذاشت.

حقیقی با بیان اینکه در تست های سرپایی نتیجه آزمایش ۱۵ هزار نفر مثبت اعلام شد، تصریح کرد: انجام تست های سرپایی موجب شد قبل از اینکه مشکل فرد مبتلا به کرونا حاد شده و یا این ویروس را به دیگران منتقل کند، شناسایی و با درمان های بهنگام از ورود این افراد به بیمارستاها جلوگیری شود.

وی بااشاره به تولید و توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک در استان گفت: تاکنون بیش از ۴۴ میلیون ماسک سه لایه در استان تولید و در زنجان و دیگر مناطق کشور توزیع شده است.

استاندار زنجان یادآورشد: به مناسبت ماه محرم علاوه بر تولید ماسک و توزیع آن به نرخ مصوب ۱۳ هزار ریال ماسکهایی با قیمت ۱۰ هزار ریال نیز برای عزاداران حسینی عرضه می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز