استاندار زنجان خبر داد؛

اعتبارات خوبی برای طرح سبزه میدان و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری پیش بینی شده است

۱۳۹۹/۰۶/۰۸ - ۱۵:۵۷:۳۳
کد خبر: ۱۰۵۱۰۶۷
اعتبارات خوبی برای طرح سبزه میدان و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری پیش بینی شده است
استاندار زنجان گفت: در سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه اراضی متعلق به بنیاد مستضعفان واقع در ضلع شرقی منطقه بیسیم و خیابان شهید هاشم نژاد تعیین تکلیف می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه ای که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: در این سفر سه دستور کار مهم مطرح شد که با دستور و همراهی آقای نیکزاد، نتایج خوب و قابل قبولی در جهت توسعه استان داشت.

مقام عالی دولت در استان گفت: استان زنجان به لحاظ وسعت و میزان جمعیت ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه دارد اما به جایگاه واقعی خود نرسیده لذا با حضور مسئولان کشوری تلاش می کنیم در راستای برطرف کردن نیازمندی های استان گام برداریم.

استاندار زنجان در این جلسه با بیان اینکه در هفته دولت نزدیک به ۱۰۰۰طرح با حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد و یا ساخت آن آغاز می شود افزود: با اجرای این طرح ها برای ۱۴۰۰ نفر شغل ایجاد می شود و 92 درصد طرح های هفته دولت در استان زنجان افتتاحی است.

حقیقی برخی از اقدامات و ظرفیت های استان در حوزه های صنعت و معدن، اشتغالزایی و بیمه اجباری کارگران را برشمرد و یادآور شد: با تکمیل طرح های حوزه راه همچون دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین و محورهای مواصلاتی سلطانیه، قیدار به کبودر آهنگ و زنجان، بیجار شاهد ارتقاء جایگاه استان در کشور خواهیم بود.

در این جلسه که بهمراه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور و مدیرکل دفتر امور آب و آبفای وزارت نیرو حضور داشتند، استاندار زنجان به خواسته های مدیران و مردم استان اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف زمین های قرار گرفته در منطقه بیسیم که متعلق به بنیاد  مستضعفان است آرزوی ۴۰ ساله مردم است و برای مردم منطقه مایه خیر و برکت خواهد شد.

حقیقی همچنین وضعیت نابسامان و فرسوده ناوگان حمل و نقل درون شهری را متذکر شد و گفت: با اعتبارات در اختیار وزارت کشور و توجه آقای نیکزاد میتوان این ناوگان را هم تجهیز و هم جوان تر کرد.

مورد دیگری که استاندار زنجان به آن اشاره داشت اختصاص اعتبار برای اجرای طرح سبزه میدان شهر زنجان است که در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اختصاص حقابه برای ۱۰۶۶ خانوار طارمی که در اراضی شیبدار اقدام به احداث باغ کرده اند و نیازمند آب برای آبیاری باغ هستند دیگر خواسته استاندار از نایب رییس مجلس و مدیرکل امور آبفای وزارت نیرو بود.

بنا بر اظهارات استاندار زنجان با عنایت جناب آقای نیکزاد و مسئولان وزارت کشور قرار شد ۳۰ دستگاه اتوبوس درون شهری برای بازسازی به ایران خودرو سپرده شود که هزینه ۷ میلیارد تومانی این اقدام را وزارت کشور تقبل کرد.

همچنین قرار شد سازمان شهرداری ها و دهیارهای وزارت کشور ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۹ درصد برای خرید ۲۰ دستگاه مینی بوس و تسهیلات برای خرید ۷۰ دستگاه اتوبوس درونشهری دراختیار شهرداری زنجان قرار دهد.

استاندار زنجان همچنین به پرثمر بودن این سفر اشاره کرد و افزود: با توافق نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مقرر شد مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح سبزه میدان به شهرداری زنجان اختصاص یابد.

اما موضوع تخصیص آب به باغداران طارمی که در اراضی شیبدار ایجاد باغ کرده اند موضوعی بود که نیاز به زمان بیشتری برای مطالعه دارد که بنا به پیشنهاد آقای نیکزاد و موافقت خانم ترابی مدیر کل امور آب و آبفای وزارت نیرو قرار شد در مدت ۴۰ روز وزارت نیرو در وهله اول برای کل منطقه نحوه مساعدت را بررسی نماید و در وهله دوم برای ۱۵۰۰ هکتار باغی که ایجاد شده و نیاز به ۷ میلیون مترمکعب آب در سال دارد برنامه ریزی نماید.

 موضوع آخر جلسه هم تعیین تکلیف اراضی ۱۳ هکتاری منطقه بیسیم بود که آقای نیکزاد با موافقت استاندار زنجان پیشنهاد کرد ۳ هکتار بعنوان فضای سبز در اختیار شهرداری قرار بگیرد و ۱۰ هکتار باقیمانده برای احداث واحد مسکونی در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گیرد.

استاندار زنجان هم با قدردانی از حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه گفت: مدیرانی که مصوبات جلسه به آنها مربوط است در اسرع وقت باید پیگیر موضوعات و مصوبات شوند و درباره زمین ۱۳ هکتاری بنیاد مستضعفان و جانبازان از سفر پرویز فتاح رئیس این بنیاد به زنجان در آینده بسیار نزدیک خبر داد.

 

نظر شما