استاندار زنجان عصر جمعه در جلسه ستاد کرونا ویروس که به موضوع بازگشایی مدارس اختصاص داشت گفت

استاندار زنجان: همه برای سال تحصیلی جدید پای کار باشند

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۰۹:۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۳۶۰۸
استاندار زنجان: همه برای سال تحصیلی جدید پای کار باشند
استاندار زنجان گفت: شیوه نامه بازگشایی مدارس در استان با جدیت و نظارت دقیق بهداشتی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  فتح الله حقیقی عصر جمعه در جلسه ستاد کرونا ویروس که به موضوع بازگشایی مدارس اختصاص داشت گفت: باید شیوه نامه بهداشتی تا ابتدای ماه مهر با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی خانواده ها، دانش آموزان و کادر آموزشی رعایت شود و ناظران امر به دقت این موضوع را زیر نظر داشته باشند.

استاندار زنجان همچنین با تاکید بر اینکه اگر دانش آموز یا فردی از خانواده وی و همچنین کادر آموزشی مدارس اگر به ویروس کرونا مبتلا شده اند نباید به مدرسه بروند افزود: قرار است تعداد دانش آموزان در هر کلاس حداکثر ۱۰ نفر باشد و تعداد هر زنگ آموزشی سه وقت ۳۵ دقیقه ای است و ادامه آموزش ها بعد از مدرسه از طریق شبکه شاد خواهد بود.

رئیس ستاد کرونا ویروس استان با بیان اینکه بعد از مدت ها تعطیلی و درخانه ماندن دانش آموزان به مدارس خواهند آمد از معلمان خواست همراهی لازم را با دانش آموزان داشته باشند و تلاش بر این باشد تا آرامش آن ها و خانواده هایشان تامین شود.

مقام عالی اجرایی استان از مدیران همه دستگاه های اجرایی خواست در روزهای آینده نهایت همکاری را با آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان داشته باشند و از آمادگی استان برای در اختیار قرار دادن اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده به دانش آموزان با نصف قیمت بازار خبر داد و قرار شد دانش آموزانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند این اقلام را رایگان دریافت کنند.

استاندار زنجان از فرمانداران خواست بطور مرتب جلسات شورای آموزش و پرورش و ستاد کرونا را در شهرستان ها برای ارزیابی وضعیت روزانه مدارس تشکیل دهند و با قدردانی از رسانه ها بویژه رسانه ملی و استانی گفت: باید والدین و دانش آموزان از طریق تریبون رسانه با شیوه نامه های بهداشتی و ضرورت رعایت آن آشنا شوند.

وی همچنین تصریح کرد: اگر کلاس های درس بیش از ۲۰ نفر دانش آموز داشت بصورت زوج و فرد تشکیل می شود و طبق آمارها ۵۰ درصد مدارس استان در مناطق روستایی است که جمعیتی دانش آموزی آنها کم است.

حقیقی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به معلمان و جامعه فرهنگی استان گفت: معلمان در روزهای کرونایی سنگ تمام گذاشتند و با جان و دل در راستای آموزش دانش آموزان همت گماردند و با تولید محتواهای آموزشی با کیفیت در کشور نیز زبانزد بودند و با ممارست آنها امیدواریم باز هم در راه تعلیم و تعلم استان ما سرافراز باشد.

در ادامه این جلسه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سه پیشنهاد برای نظارت بر بازگشایی مدارس و کلاسهای درس ارائه کرد که قرار شد این پیشنهادها به وزارت بهداشت ارسال شود.

سال تحصیلی جدید با حضور ۲۰۰ هزار دانش آموز در ۲۲۰۰ مدرسه  استان زنجان آغاز می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز