معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

اعتماد روانی و فضای ذهنی لازم برای بازگشایی مدارس باید ایجاد شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۴:۲۷:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۴۴۵۹
اعتماد روانی و فضای ذهنی لازم برای بازگشایی مدارس باید ایجاد شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: برای بازگشایی مدارس باید با تامل برخورد و فضای ذهنی و اعتماد روانی لازم را در جامعه فراهم کرد تا آموزش و پروش تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در جلسه شورای آموزش و پرورش که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: برخی خانواده‌ها و جامعه هنوز آمادگی لازم را برای حضور دانش‌آموزان در مدارس ندارند که باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

وی یادآورشد: خانواده‌ها در پی ضمانت برای سلامتی فرزندان خود در وضعیت قرمز کرونایی استان هستند که با بازگشایی مدارس و تصمیم بر حضور دانش آموزان در مدارس نگرانی های آنان در این خصوص تشدید شده است.

مرادی نافچی ادامه داد: هر چند پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده است اما تا زمانی که اجرایی و عملیاتی نشود نمی‌توان در خصوص آن اظهار نظر کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به بروز بیماری کرونا در کودکان و نوجوانان گفت: در صورت بروز علایم بالینی قابل توجه در این گروه‌ها، آزمایش لازم انجام می شود و این در حالی است که ۸۵ درصد افراد مبتلا به کرونا علائم خفیف دارند و در واقع گردش ویروس همچنان ادامه دارد.

پرویز قزلباش خاطرنشان کرد: تجمعات ماه محرم، سفرهای غیرضروری و در پیش بودن پاییز نگرانی‌ها را در خصوص بیماری کرونا افزایش داده است چرا که استان در اوج انتشار قرار دارد.

وی یادآورشد: هدف دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی از ابلاغ دستورالعمل ها و نظارت بر اجرای آیین نامه ها و ارایه پیشنهادات در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کمک به آموزش و پرورش و تامین سلامت دانش آموزان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز