محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زنجان خبر داد:

اتصال مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات تا اسفند ماه امسال

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۰:۵۱:۴۳
کد خبر: ۱۰۵۵۹۷۷
اتصال مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات تا اسفند ماه امسال
محمدجواد آذری جهرمی به وجود حدود یک هزار و 500 مدرسه در استان زنجان اشاره کرد و افزودَ: 350 مدرسه اتصال به شبکه را ندارند که برنامه‌ریزی شده است در سه گام و تا اسفندماه اتصال این مدارس نیز انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه‌ریزی شده است در سه گام آبان، بهمن و اسفندماه اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات انجام شود.

محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و 14 میلیون خانواده درگیر آموزش آنها هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه زیرساخت‌های مجازی، آموزش را تسهیل کرده و سلامت را حفظ می‌کند، گفت: تاکنون 86 هزار مدرسه به زیرساخت مربوطه متصل شده‌اند و دیروز همین تعداد مدرسه 5 گیگابیت ترافیک تولید کردند.

وی با اشاره به اینکه 500 گیگابیت ظرفیت از طریق شبکه ملی اطلاعات برای مدارس ایجاد شده است، افزود: از این میزان فقط 5 گیگ مشغول شده است، چون فعلا در ابتدای مباحث آموزشی هستیم.

آذری جهرمی همچنین از رایگان شدن شبکه آموزشی « شاد» به دستور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: همه اپراتورها برای مدارس رایگان شده است و دیروز مصرف شاد 27 گیگابیت در ثانیه در پیک بود، اما برای  700 گیگا بیت ظرفیت‌سازی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پایش شبکه در حال انجام است و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد، گفت: مسئله جدی 5 درصد از مناطق روستایی کشور است که امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات برای آنها فراهم نبوده است به همین خاطر برنامه‌ریزی شده است که امسال این مدارس هم متصل شوند که بخشی از مدارس نیز مربوط به استان زنجان است.

وی به وجود حدود یک هزار و 500 مدرسه در استان زنجان اشاره کرد و افزودَ: 350 مدرسه اتصال به شبکه را ندارند که برنامه‌ریزی شده است در سه گام و تا اسفندماه اتصال این مدارس نیز انجام شود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه گام نخست در آبان ماه، گام دوم در بهمن و گام سوم در اسفندماه انجام خواهد شد، گفت: هم به لحاظ رایگان‌سازی زیرساخت‌ها و هم اتصال نیز آمادگی بهتری نسبت به پیک اول کرونا خواهیم داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در ابزاری همچون شاد نیز آموزش و پرورش خدمات خوبی ارائه کرده است، تصریح کرد: ما نیز در حل مشکلات آنها را همراهی می‌کنیم و همه باید مدارس و معلمان را در حفظ تداوم آموزش کمک کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز