وزیر ارتباطات در شورای اداری زنجان:

عدالت در ایجاد زیرساخت ها در استان زنجان برقرار نشده است

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۴:۳۹:۲۹
کد خبر: ۱۰۵۶۲۰۱
عدالت در ایجاد زیرساخت ها در استان زنجان برقرار نشده است
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری زنجان گفت: تا پایان سال تلاش می کنیم روستاهایی که تحت پوشش شبکه های اینترنت نیستند به این سیستم متصل شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: زنجانیها شهره به عاشقان اهل بیت علیهم السلام بویژه امام حسین (ع) هستند و یوم العباس در هشتم محرم و یوم الزینب در یازدهم محرم غوغایی در دل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برپا می کند.

وزیر ارتباطات با قدردانی از اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از گسترش کرونا افزود: با توجه به اینکه شرایط در استان در وضعیت قرمز قرار دارد شواهد حاکی از آن است که مدیریت خوبی برای مقابله با کرونا صورت گرفته و ما قدردان تلاش های شبانه روزی عوامل بهداشت و درمان هستیم.

وزیر ارتباطات دولت، اقدامات صورت گرفته در استان در زمینه تامین زیرساخت های ارتباطی را مناسب دانست اما در عین حال تاکید کرد: عدالت به لحاظ ارتباطی در استان زنجان رعایت نشده و نحوه توزیع سیستم های ارتباطی و مخابراتی بدلیل شرایط جغرافیایی استان که غالبا دشت و کوهستانی است مناسب نیست.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و نیاز دانش آموزان به بستر اینترنت برای استفاده از کلاس های غیرحضوری، از تحت پوشش نبودن 207 روستا به اینترنت در استان زنجان خبر داد و گفت: ما در سه مرحله تلاش می کنیم تا پایان اسفند مشکل این روستاها را حل کنیم و دانش آموزان بتوانند به اینترنت متصل شوند.

قرار شد در مرحله اول تا پایان آبانماه 44 دکل مخابراتی، تا بهمن ماه 53 دکل و تا پایان اسفند مابقی دکل های مورد نیاز برای اتصال به اینترنت در استان زنجان تجهیز و راه اندازی شود.

در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به زنجان 60 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد مرکز داده و مجتمع ict اختصاص یافت که  تا 45 روز آینده دیتاسنتر آن آماده می شود.

همچنین فضایی برای اقتصاد دیجیتال به منظور فعالیت استارت اپ ها و رونق اقتصاد دیجیتال اختصاص یافت.

استاندار زنجان هم در جلسه شورای اداری استان با قدردانی از حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زنجان گفت: شاخص های مختلف اقتصادی در استان بسیار خوب است بطوریکه در حوزه کسب و کار و نرخ مشارکت اقتصادی استان زنجان جزء برترین هاست ولی در حوزه ارتباطات کاستی هایی وجود دارد که امیدواریم در این سفر آنها نیز حل شود.

حقیقی دسترسی به اینترنت پر سرعت در روستاهای بالای 20 خانوار بویژه در شهرستان های خدابنده و ماهنشان، ناپایداری ارتباطات در هر دو محور زنجان به طارم را عمده مشکلات ارتباطی استان برشمرد و درعین حال بر ایجاد مرکز تبادل اطلاعات استانی برای شرایط بحرانی تاکید کرد.

استاندار زنجان گریزی هم به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم در جمعه پیش رو داشت و به مردم گفت: مرحله دوم نیز همانند دور اول سالم، با شکوه و قانونمند با مشارکت حداکثری برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم در این جلسه، شان مسئولان را در خدمت به مردم دانست و گفت: در راه خدمت به مردم باید همت بلند داشت و مردم بعنوان ولی نعمتان نظام، شایسته بهترین خدمات هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز