معاون استاندار زنجان خبر داد؛

روزانه ۷۰۰ هزار عدد ماسک در زنجان تولید می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۴:۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۶۳۰۰۷
روزانه ۷۰۰ هزار عدد ماسک در زنجان تولید می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: روزانه ۷۰۰ هزار عدد ماسک در استان تولید می‌شود که اکنون ماهیانه به دلیل تولید مازاد به ۸ میلیون عدد در ماه رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمدرضا آبی‌پور، در رابطه با وضعیت تولید ماسک در استان، اظهار کرد: در حال حاضر ماسک مازاد بر نیاز استان تولید شده است، به‌ طوری که تدریجی با کاهش تولید این کالا مواجه می‌شویم و تعداد ماسک تولید شده نیز به مازاد مصرف تبدیل می‌شود؛ همچنین خرید ماسک توسط شرکت تعاونی داروسازان استان به دلیل مشکلات مالی به وجود آمده در این شرکت کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۶ مرکز هلال‌احمر و  یک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای به طور مستقیم ماسک را در شهر زنجان توزیع می‌کنند، افزود: تعدادی از تولیدکنندگان که اکنون مشکل خرید از تعاونی‌ها دارند ماسک خود را از طریق مراکز هلال‌احمر به عموم مردم توزیع می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه ماسک به صورت فوق‌العاده در زمانی که با پیک بیماری کرونا مواجه شویم یا مانند شهرستان طارم که با ورود کارگران فصلی احتیاج بیشتری به ماسک دارند، قابل تامین است، تصریح کرد: اکنون در استان زنجان روزانه ۷۰۰ هزار عدد ماسک تولید می‌شود که بر اساس آخرین آمارهای موجود ماهیانه ۱۵ میلیون ماسک تولید شده اما به دلیل برخی از مسائل به ۸ میلیون ماسک کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در استان زنجان روزانه توانایی تولید ۱۰ تن الکل پایه را داریم، ادامه داد: گفتنی است با توجه به تجهیز منابع و تجهیزات در استان از طریق شرکت کیمیاالکل، توان تولید ۲۰ تن الکل پایه در روز وجود دارد که نسبت به مصرف استان مازاد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز