معاون سوادآموزی استان زنجان:

آموزش سواد و مهارتهای مربوط به آن یک وظیفه همگانی است

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۱۵:۳۴:۲۲
کد خبر: ۱۰۶۳۵۲۶
آموزش سواد و مهارتهای مربوط به آن یک وظیفه همگانی است
فرحناز فتحی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: سواد به عنوان یکی از مهمترین شاخصه های توسعه نقش مهمی در ارتقاء جایگاه یک کشور و ملت در جهان دارد و بر اساس فرهنگ غنی اسلامی ایرانی، یادگیری و آموزش نه تنها یک تکلیف بلکه یک فریضه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ نشست مشترک مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان و معاون سوادآموزی استان درخصوص جذب و آموزش افراد بی سواد و کم سواد روستایی برگزار شد.به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در این جلسه فرحناز فتحی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: سواد به عنوان یکی از مهمترین شاخصه های توسعه نقش مهمی در ارتقاء جایگاه یک کشور و ملت در جهان دارد و بر اساس فرهنگ غنی اسلامی ایرانی، یادگیری و آموزش نه تنها یک تکلیف بلکه یک فریضه است.

فتحی با بیان اهداف و سیاست های 14 گانه سازمان نهضت سوادآموزی در سال جدید تحصیلی سوادآموزان افزود: تأمین و بسط عدالت در بهره مندی از فرصت ها و امکانات سوادآموزی با کیفیت ازطریق اجرای برنامه سوادآموزی و یادگیری مادام‌العمر برای افراد جامعه به ویژه محرومان از فرصت آموزش در مناطق روستایی و حاشیه نشین و کم برخوردار از مهمترین برنامه های این معاونت است.

وی تلفیق آموزش سواد با مهارت به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار را از اولویت های کاری این معاونت عنوان کرد و ادامه داد: با ایجاد بستر مناسب یادگیری به ویژه در روستاها می توان بهره روری را در حوزه های مختلف کشاورزی و زندگی روستائیان ارتقاء داد.

فتحی با اشاره به دوره های مختلف سوادآموزی، انتقال و تحکیم گفت: با توجه به اینکه آموزش سواد و مهارتهای مربوط به سوادآموزی یک وظیفه همگانی است، می توان با تعامل برنامه محور در راستای ریشه کنی بی سوادی به ویژه در روستاها گام های اساسی،عملیاتی و نتیجه بخش برداشت.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه خوشبختانه مدیران ارشد استان در حوزه اجرایی و آموزش نگاه تعاملی و همکارمدارانه دارند اضافه کرد: تاکید بر استفاده از ظرفیت های دستگاههای مختلف در شورای پشتیبانی استان به منظور افزایش نرخ باسوادی در استان بیانگر همت و تصمیم قاطع همه دست اندرکاران حوزه سیاست گذاری و اجرایی و نظارت  برای تجلی اراده استان به منظوز تحقق فرمایش گرانبهای حضرت امام(ره) مبنی بر مدرسه کردن تمام ایران است.

وی با تقدیر از  استقبال و  همراهی مسوولانه مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در راستای تحقق شعار سوادآموزی گامی بدون توقف تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دهیاران و همراهی فرمانداران و بخشداران و شوراهای اسلامی روستاها گامی موثر در شناسایی، جذب و آموزش بی سوادان است.

فتحی گفت: تلفیق مهارتهای مختلف شغلی، زندگی و اجتماعی با آموزش سواد می تواند تاثیر بسزایی در افزایش رضایتمندی افراد از زندگی روزمره و فردی داشته و همین امر موجب رضایت روانی و در نتیجه آرامش روحی افراد  را نیز در پی خواهد داشت.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در این جلسه با اشاره به تاثیر سواد در بخش های مختلف زندگی گفت: باید از تمام ظرفیت ها برای فرهنگ سازی در حوزه آموختن و یادگیری  و آموزش سواد بهره برد.

هادوی با بیان اینکه امر سواد و آگاهی در ارتقاء سطح زندگی و نگرش افراد موثر است، افزود: با همکاری معاونت سوادآموزی استان و با بسج همگانی شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران می توانیم گام های جدی تر و بنیادی تری در راستای ریشه کنی بی سوادی در روستاها برداریم.

وی با اعلام آمادگی برای تحقق پوشش حداکثری بی سوادان روستایی و ایجاد بستر مناسب برای آموزش آنها تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش آموزش افراد بالغ و پدران و مادران بی سواد روستایی در واقع سرمایه گذاری در راستای آینده بهتر برای فرزندان روستا است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اضافه کرد: دهیاری های تمام روستاهای استان آمادگی همکاری به منظور احصاء آمار بی سوادان و کم سوادان را داشته و در راستای تامین فضای آموزش در رووستاهای فاقد امکانات ساختمانی نیز دهیاران همکاری خواهند داشت.

هادوی با ابراز خرسندی از توجه ویژه به روستاهای محروم در حوزه آموزش سواد گفت: از تمام ظرفیت قانونی خود برای تشویق و ترغیب بی سوادان روستایی به منظور یادگیری سواد و فراگیری مهارت های مرتبط استفاده کرده و در این حوزه همراه و همگام معاونت سوادآموزی در استان تلاش خواهیم کرد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان و معاونت سوادآموزی استان در راستای شناسایی، جذب، آموزش بی سوادان و تشویق سوادآموران منعقد گردد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز