مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

کودک کار زنجانی رتبه دوم قلم زنی کشوررا کسب کرد

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۸:۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۶۷۵۶
کودک کار زنجانی رتبه دوم قلم زنی کشوررا کسب کرد
مدیرکل بهزیستی استان زنجان از کسب رتبه دوم کشوری قلم زنی روی مس کودک کار زنجانی درمسابقات فرهنگی هنری مدارس خبرداد و گفت :توانمند سازی ، کشف و پرورش استعدادهای این کودکان از اهداف بهزیستی و مراکز حامی کودکان کار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  محمد محمدی با اشاره به فعالیت یک مرکز حمایتی -آموزشی کودکان کاردر زنجان  افزود : با شروع سال تحصیلی جدید 125 کودک کار از لوازم التحریر به ارزش 95 میلیون ریال که توسط خیرین جمع آوری گردیده بهره مند شدند و با تعامل صورت گرفته با مدارس اغلب کودکان به صورت رایگان یا با کسر مبلغی از هزینه تحصیلی به تحصیل مشغول شدند .

محمدی در مراسم تقدیر از کودک کار  هنرمند زنجانی هدف از ساماندهی کودکان کار را  توانمندسازی این کودکان و کاهش آسیب‌های ناشی از آن عنوان نمود وافزود : آموزش فنی و حرفه‌ای برای کودکان کار و خانواده های آن ها که به فعالیت‌های فنی‌وحرفه‌ای علاقه‌مند هستند در نظر گرفته شده است تا همزمان با تحصیل به اشتغال‌زایی آن‌ها در خانه‌ نیزکمک شود.

وی، رفع موانع تحصیل کودکان کار را از فعالیت های مستمر بهزیستی برشمرد و تصریح کرد : بازماندن از تحصیل و عدم کسب مهارت های لازم جهت رشد و ارتقا در بزرگسالی از عواملی است که منجربه تهدید آینده این کودکان  می شود و آنها در آینده در معرض آسیب و خطر بیکاری یا بهره وری پایین در کار و نیز در معرض بکارگیری در شغل های نامطمئن قرار می گیرند

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد کودکان کار دارای خانواده هستند ، ادامه داد : این کودکان به روش های مختلفی چون شناسایی  تیم مرکز حمایتی آموزشی، خودمعرف، تیم های سیار از طریق اورژانس اجتماعی، مراجع قضایی و انتظامی و یا مردم در مراکز حمایتی بهزیستی پذیرش می شوند و به آنان خدمات مختلف روان شناسی، روانپزشکی، مددکاری، بهداشتی، درمانی، آموزشی  و حمایتی ارایه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان عنوان نمود : بهزیستی در تلاش است جهت بهبود وضعیت معیشتی خانواده کودکان کار و خیابانی کمک های موردی  جهت توانمندسازی و ایجاد شرایط اشتغال سرپرست خانواده، از اشتغال کودکان برای تأمین نیازهای خانواده ممانعت به عمل آورد.

این مسئول تاکید کرد : در راستای حمایت از کودکان کار، طرح حمایت از کودکان کار و خانواده ( مهرانه ) از سال 95 به صورت سالانه با هدف ترغیب و تشویق خانواده ها برای ادامه تحصیل اجرا می شود. و تلاش می گردد با تامین بخشی از نیازهای آموزشی و تحصیلی گامی در راه رفع موانع ادامه تحصیل این کودکان بردارد.

 

نظر شما