استاندار در جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس استان:

خطر ابتلا به ویروس کرونا در استان کاملا جدی است

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۵:۰۱:۲۹
کد خبر: ۱۰۶۷۹۱۳
خطر ابتلا به ویروس کرونا در استان کاملا جدی است
استاندار زنجان هشدار داد: اگر شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود، همه در خطر ابتلا به این بیماری هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس استان گفت: روند مراجعات به مراکز درمانی و تعداد بستری شدگان در بیمارستان ها افزایش یافته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در ماه محرم عزاداران حسینی، مادحین و هیات های مذهبی سنگ تمام گذاشتند و اوج ولایتمداری زنجانی ها در هشتم محرم در یوم العباس نمود یافت، اما بعد از محرم شاهد آن هستیم که تعداد مبتلایان در حال افزایش است که البته علت آن در عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

وی رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی از سوی برخی را بی توجهی به مردم در جامعه و یک ناهنجاری توصیف کرد و گفت: قانون به صراحت نحوه برخورد با چنین افرادی را که سلامت دیگران را به مخاطره می اندازند مشخص کرده و مدیران نباید برای مقابله با چنین رفتاری اغماض کنند.

مقام عالی استان نظارت و بازرسی از اصناف و واحدهای تولیدی را بسیار ضروری دانست و از صاحبان صنوف و بازاریان خواست به کسانی که بدون ماسک مراجعه می کنند خدمات ارائه ندهند و اگر اصناف نیز به این موضوع توجه نکردند کمترین جریمه آن پلمب واحد است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان ادامه داد: چسبندگی کرونا به سلول ها افزایش یافته، سرایت بیماری در بین جوانان شیوع دارد و مهمتر آنکه کسانی که یکبار به این ویروس مبتلا شده اند، احتمال ابتلای دوباره در آنها بسیار بالاست و باید رعایت شیوه نامه ها را به دقت در پیش بگیریم.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: اگر شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنیم همه در معرض ابتلا به کرونا هستیم ولی اگر  موارد ایمنی را رعایت کنیم قطعا در کنترل بیماری موفق خواهیم شد.

 

نظر شما