در جلسه کارگروه توسعه صادرات در استان زنجان:

تعیین تکلیف تعهد ارزی صادرکنندگان با ورود موقت

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۴:۳۱:۱۲
کد خبر: ۱۰۶۹۶۱۸
تعیین تکلیف تعهد ارزی صادرکنندگان با ورود موقت
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: بر اساس آیین نامه تنظیم شده نحوه تعهد ارزی صادر کنندگان از محل ورود موقت تعیین تکلیف می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مهندس حمید زادبوم در جلسه کارگروه توسعه صادرات در استان زنجان اظهار داشت: در این راستا آیین نامه ای با حضور گمرک ، سازمان توسعه تجارت ، بانک مرکزی ، سازمان امور مالیاتی و اتاق بازرگانی تنظیم شد که بر اساس آن مابالتفاوت قیمت صادرات و واردات در تعهد ارزی مد نظر قرار گرفت.

وی یادآور شد: با ابلاغ این آیین نامه از سوی بانک مرکزی از این پس صادرکنندگان از محل ورود موقت صرفا مابالتفاوت صادرات و واردات را در تعهدات ارزی خواهند داشت.

زادبوم یادآور شد: با توجه به اینکه از 120 شرکت درگیر در این موضوع ، 49 شرکت از شرکت های صادرکننده روی استان زنجان می باشد با تعیین تکلیف این امر مشکل بخش عمده ای از صادرکنندگان روی استان مرتفع گردیده است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت از صادرات غیر نفتی در کشور عنوان کرد: موضوع صادرات غیرنفتی ضرورت غیرقابل انکار است که حمایت از آن به وظیفه همه دستگاه‌ها تبدیل شده است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری به دلیل شرایط حاکم ، شاهد کاهش ۳۴ درصدی صادرات در کشور بودیم که این کاهش در استان زنجان ۱۱ درصد اعلام شده است .

وی اضافه کرد:این میزان کاهش در میزان صادرات استان زنجان نسبت به کشور حاکی از آن است که استان در وضعیت خوبی قرار دارد و پیش بینی می شد در صورتی که مشکلات بسته شدن مرز و مشکلات صادرات شمش روی نبود، قطعا شاهد افزایش نیز بودیم.

این مقام مسئول افزود: در نیمه اول امسال ۱۳.۵ میلیارد دلار صادرات و ۱۶.۷ میلیارد دلار واردات انجام شده که این میزان عملکرد کاهش ۳۴ درصدی ارزش صادرات را در کشور نشان می‌دهد، هر چند این روند رو به کاهش است.

وی ادامه داد: در مجموع با توجه به شرایط پیش آمده در اثر بیماری کرونا ۱۴ درصد تجارت بین‌الملل جهان کاهش پیدا کرده است و کشورهایی که بیشتر درگیر این بیماری شده اند و مرزهای‌شان بسته شده، کاهش بیشتری دارند .

 

 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز