معاون استاندار زنجان:

محدودیت‌های یک هفته‌ای کرونایی در زنجان اعمال می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۴:۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۰۱۴۴
محدودیت‌های یک هفته‌ای کرونایی در زنجان اعمال می‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به شیوع موج سوم بیماری کرونا و افزایش شمار مبتلایان گفت: بر اساس بند سوم صورتجلسه سی و ششمین ستاد ملی مقابله با کرونا و اختیارات داده شده به استانداری ها برای اقدامات پیشگیرانه، طبق هماهنگی انجام گرفته با وزارت کشور، محدودیت کرونایی به مدت یک هفته در برخی حوزه ها در استان اعمال می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به تعطیلی مراکز مختلف طبق این ابلاغیه اشاره کرد و افزود: آموزش در دانشگاه‌ها، مدارس روزانه و شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر آموزشگاه‌ها بصورت مجازی انجام می گیرد.

 

وی  اضافه کرد: برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها  در این یک هفته ممنوع است و علاوه بر آن مساجد و مصلی‌ها، سینماها، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، باشگاههای ورزشی و رشته های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو  از دیگر مراکز مورد نظر است.

به گفته این مسؤول، کافه، قهوه‌خانه، چایخانه، شهربازی، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی شامل این محدودیت ها بوده که در این خصوص فرمانداران شهرستان ها و مدیران مربوطه نظارت های لازم بر رعایت این مفاد را داشته باشند و در صورت بی توجهی ها با واحد متخلف برخورد خواهد شد.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: اعمال محدودیت های کرونایی در این استان یک بخش از کار را تشکیل می دهد اما آن چیزی که می تواند در پیشگیری و سلامت شهروندان موثر باشد، این است که همچنان به شهروندان اطلاع رسانی، اقناع  سازی لازم و فضاسازی مناسب از طریق رسانه ها اعم از صدا و سیما، مطبوعات و فضای مجازی انجام گیرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون ضرورت توجه به سلامت مردم، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک امری مهم و ضروری بوده در این میان هر چه رعایت این نکات افزایش داشته باشد، بطور طبیعی با کاهش شمار و شیوع بیماری مواجه خواهیم شد.

مرادی  همچنین به موضوع در پیش بودن اربعین حسینی و لزوم اطلاع رسانی های دقیق  اشاره کرد و افزود: همانطوری که در ستاد ملی کرونا  و ستاد اربعین استان اعلام شد در ایام اربعین هیچ اعزامی به کشور عراق و مرزهای غربی کشور انجام نمی گیرد و حتی راهپیمایی ها در قالب های مختلف در سطح شهرهای کشور برگزار نخواهد شد.

وی  اضافه کرد: پس از برگزاری جلسات کرونای استان مصوباتی به دستگاههای مربوطه ابلاغ و مسوؤلیت ها مشخص می شود که موضوع اهمیت دار تقویت نظارت ها است که این مهم باید با توجه به محدودیت های ابلاغی در سطح استان و بازرسی ها از سوی دستگاههای مربوطه جدی گرفته شود.

این مسؤول ادامه داد: فعالیت هسته های سلامت نیز می تواند در نظارت بر رعایت محدودیت های کرونایی در حوزه های مختلف از قبیل بازار، واحدهای صنفی، واحدهای تولیدی نقش آفرین باشند که تقویت این حوزه نیز بیش از گذشته ضروری است تا با متخلفان برخورد شود.

وی با اشاره به بازرسی انجام گرفته از بانک های استان درخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک اضافه کرد: به صراحت اعلام می کنم شعب بانک هایی که کمتر از ۸۰ درصد پروتکل ها را رعایت کرده اند تا ۷۲ ساعت آینده فرصت دارند، طی جلساتی با مدیران بانک های عامل استان موانع را برطرف کنند، در غیر اینصورت با مدیر شعبه برخورد می شود که حتی در صورتیکه مدیرعامل بانک استان با مدیر شعبه برخورد نکند، با او نیز برخورد خواهد شد.

مرادی افزود: نمی توانیم سلامت مردم را وجه المصالحه بی دقتی مدیران قرار دهیم، باید تذکرات و برخورد لازم انجام شود که این اقدام همه واحد های اداری، تولیدی و صنفی را شامل می شود که اگر رعایت پروتکل های بهداشتی کمتر از ۸۰ درصد باشد، فرصت لازم برای جبران داده شده و در صورت بی توجهی ها به کمیسیون رصد نارضایتی اجتماعی ارجاع و با مدیر دستگاه برخورد خواهد شد.

وی در خصوص توزیع ماسک به قیمت یکهزارو ۵۰۰ تومان در استان نیز گفت: چنین قیمتی در استان نداریم  چرا که ماسک یکهزار تومانی در فروشگاه ها و یکهزار و ۳۰۰ تومانی در داروخانه ها عرضه می شود که بیش از این رقم تخلف بود و فرمانداران به این مهم توجه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: کمیته نظارت شهرستانها زیر نظر فرماندار و با مسؤولیت فرماندار، نماینده صمت و مرکز بهداشت از تمامی مراکز عرضه ماسک در داروخانه و فروشگاهها نظارت داشته باشند و با متخلفان برخورد کنند.

این مسؤول با اشاره به وضعیت پروتکل های بهداشتی در جایگاههای سوخت استان نیز گفت: به این مراکز مراجعات زیادی روزانه انجام می شود و در این میان شرکت پخش فراورده های نفتی تمهیدات  لازم را برای رعایت نکات بهداشتی اتخاذ کند.

وی خاطرنشان کرد: این استان همچنان در تامین و توزیع اقلام بهداشتی کرونایی مشکلی ندارد که با پیشنهاد فرمانداران مراکزی که برای توزیع ماسک یکهزار تومانی  در نظر گرفته شده، به معاونت اقتصادی استانداری اعلام شود.

مرادی افزود: علاوه بر آن، با هماهنگی بسیج اصناف نظارت ها در نحوه توزیع ماسک در فروشگاهها انجام شود، چرا که رویکرد ستاد درسطح ملی و استانی این است که هر فردی  که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند از ارائه خدمات  به او جلوگیری خواهد شد.

به گفته وی، افزایش سطح دسترسی عموم مردم به اقلام مورد نیاز کرونایی می تواند مشکلات را کاهش دهد و در صورت موافقت، برگزاری مراسم دهه آخر صفر استان نیز در راستای پروتکل های ابلاغی در دهه اول محرم خواهد بود و در صورت بی توجهی ها برخورد خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز