معاون استاندار زنجان:

روند ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در زنجان افزایش یافته است

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۴:۲۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۷۱۱۲۲
روند ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در زنجان افزایش یافته است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: روند ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در ابتدای پیک سوم شیوع بیماری در استان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در جلسه مشترک شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد و ستاد مشارکت‌های مردمی در مقابله با کرونا، اظهار داشت: افزایش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی روزانه به بیش از ۳۰۰ نفر، اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه را به یک ضرورت اساسی تبدیل کرده است.
وی با اشاره به اقدامات ستاد مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: این ستاد در استان در پلمپ و تعطیل کردن واحدهایی صنفی متخلف در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هیچ کوششی فروگذار نبوده اما همچنان روند افزایش مبتلایان را شاهد هستیم که یکی از دلایل اساسی آن کاهش حساسیت برخی افراد در رعایت نکات بهداشتی است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه خودداری ۴۰ درصد از مردم برای استفاده از ماسک زیبنده استان زنجان نیست، یادآور شد: بخشی از فرهنگ‌سازی در این زمینه بر عهده تشکل‌های اجتماعی است تا جامعه را حساس تر کند.
وی با تاکید بر اینکه شناخت مقتضیات و نیازهای زمان یک امر مهم برای سازمان‌های مردم‌نهاد است، افزود: این تشکل‌ها باید به دنبال یافت مدل‌هایی برای فرهنگ سازی و افزایش حساسیت مردم باشند.
مرادی نافچی با بیان اینکه دغدغه سلامت مردم امری مهم است، تاکید کرد: با تلاش‌های مستمر امروز به تولید و توزیع ۷۰۰ هزار عدد ماسک در روز رسیده‌ایم و هیچ مشکلی در تهیه ماسک در استان زنجان وجود ندارد.
وی یادآور شد: می‌دانیم که در روزهای کرونایی و با توجه به آسیب دیدن برخی مشاغل خانواده هایی توانایی خرید روزانه ماسک هزار تومانی را هم ندارند، از این رو تشکل‌های مردمی برای شناسایی و رساندن ماسک به این افراد باید مدل‌هایی تعریف کنند تا کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.
این مسوول تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا به مناسبت اربعین حسینی هیچ گونه راهپیمایی و اعزام کاروان در شهرها و روستاهای استان نخواهیم داشت و با توجه به وخامت اوضاع محدودیت‌های یک هفته‌ای هم در استان اعمال شده است.​

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز