عضو سازمان جهانی ICCN:

پرونده فرهنگی شهر زنجان در اولویت ده‌گانه مجمع جهانی ICCN

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۴:۰۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۷۲۸۴۵
پرونده فرهنگی شهر زنجان در اولویت ده‌گانه مجمع جهانی ICCN
اکبر کریمی عضو سازمان جهانی ICCN گفت: پرونده فرهنگی شهر زنجان در اولویت ده‌گانه مجمع جهانی ICCN قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اکبر کریمی در زنجان اظهار کرد: پرونده فرهنگی شهر زنجان با عنوان زنجان، پایتخت غزل معاصر ایران با محوریت و موضوعیت عاشقانه‌های زنده یاد حسین منزوی که با پیشنهاد و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و توسط ایشان تدوین و به دبیرخانه دو سالانه SPAIN-ICCN-UNESCO؛ ارسال شده بود، در فهرست اولویت‌های ده‌گانه مجمع جهانی ICCN قرار گرفته است .

عضو فهرست پژوهشگران یونسکو گفت: این مجمع جهانی که هر دو سال یک بار در یکی از شهرهای عضو برگزار می‌شود، باید در ماه جون 2020 همزمان با جشن بزرگ داناجو و با حضور اعضای مشترک ICCN-UNESCO در شهر گانگ نئونگ کره جنوبی برگزار می گردید که بدلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است.

وی تصریح کرد: ICCN شبکه همکاری بین شهری برای محافظت، پاسداشت و معرفی میراث ناملموس بشری است که هر دو سال یکبار تحت عناوین تعیین شده با حضور شهرهای مختلف عضو از کشورهای متعدد و با شرکت اعضای مشترک ICCN-UNESCO  تشکیل جلسه می‌دهد.

کریمی با تدوین و ارسال پرونده داستان‌ها، نقل‌ها و افسانه‌های آشیقی زنجان، شهر زنجان را در مجمع جهانی ایتالیا به عضویت ICCN درآورد و در سال 2017 با حضور در سمینار جهانی ICH در پکن به معرفی هنر آشیقی پرداخت.

وی افزود: انتخاب اشعار پرونده شهر فرهنگی زنجان ، توسط آقایان علیرضا سلطانی و مصدق آقاجانلو و با رعایت استانداردهای مطابق با مجمع جهانی انجام پذیرفته و ترجمه اشعار منتخب بر عهده منوچهر نجفی بعنوان سرپرست گروه مترجمان بوده است.

قرار است اشعار ترجمه شده به زبان انگلیسی، در قالب آلبوم (شعر و موسیقی)  تولید و بعنوان نماد شهر فرهنگی زنجان به تمامی اعضای مشترک ICCN-UNESCO که در مجمع جهانی شرکت خواهند نمود؛ اهداء گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز