مدیریت و کنترل مصرف انرژیِ با ارزش گاز طبیعی خبر داد:

آمادگی گاز زنجان برای اجرای رایگان طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در استان

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۳:۵۹:۲۵
کد خبر: ۱۰۷۴۵۹۷
آمادگی گاز زنجان برای اجرای رایگان طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در استان
شهروندان زنجانی که واحدهای مسکونی و تجاری آنها مجهز به موتورخانه است می توانند تنها با درخواست خود؛ از مزایای طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها به صورت "رایگان" بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  موسی احمدلو با اعلام این خبر گفت: با رونمایی از طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌های واحدهای مسکونی و تجاری که در 22 مهرماه در نشست خبری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در جمع خبرنگاران صورت گرفت؛ حسن منتظرتربتی از اجرای رایگان این طرح ملی در راستای مدیریت و کنترل مصرف انرژیِ با ارزش گاز طبیعی خبر داد.
وی افزود: صرفه‌جویی حدود ۱۰ درصدی مصرف گاز طبیعی از مهم ترین دستاوردهای اجرای این طرح ملی است.
به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان مهندس احمدلو اظهار کرد: تنها با انجام 3 اقدام اصلاح و ترمیم عایق کاری، تنظیم مشعل و نصب سیستم ضد رسوب؛ این مهم محقق خواهد شد و به تبع آن، هزینه گاز بهای مشترکین نیز کاهش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه بر اساس اعلام مهندس منتظر تربتی اجرای بند ق در 2 بخش توسعه گازرسانی و جایگزینی سوخت و البته بهینه سازی مصرف در دستور کار این شرکت قرار گرفت؛ ادامه داد: با وجود اینکه اجرای بخش دوم خارج از حیطه وظایف و رسالت شرکت ملی گاز نبوده و می بایست از طریق مصرف کنندگان که عمدتا نیروگاه ها و مصرف کنندگان تجاری هستند؛ انجام می شد؛ اما به دلیل عمل به مسئولیت اجتماعی خود و تلاش در کاهش هزینه گاز مصرف کننده گان پس از برنامه ریزی های دقیق موفق به فراهم کردن زمینه لازم برای اجرای این طرح ملی به منظور کاهش هزینه مصرف گاز طبیعی در کشور شدیم. 
مهندس احمدلو ابراز کرد: شهروندان زنجانی که واحدهای مسکونی و تجاری آنها مجهز به موتورخانه است می توانند تنها با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران و ورود به بخش "بهینه‌سازی موتورخانه‌ها" و ارائه اطلاعات لازم منتظر دریافت خدمات رایگان باشند.
وی از پیش بینی شرکت ملی گاز ایران برای اختصاص 6 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای اجرای این طرح ملی خبر داد و تصریح داشت: گامی مهم در زمینه اشتغالزایی فراهم شده است و متخصصینی که شناسنامه کاری از برنامه و بودجه داشته و یا تحت اتحادیه ها و سندیکاهای شوفاژکاران مشغول کار هستند می توانند از تخصص خود در اجرای این طرح استفاده کنند.
مهندس احمدلو ادامه داد علاوه بر آمادگی خود مشترکین؛ زمینه لازم برای مشارکت فعال مجریان طرح نیز فراهم شده و کسانی که از اتحادیه شوفاژکاران کد اشتغال داشته و دارای رتبه بندی شغلی هستند نیز می توانند به شناسایی واحدهای دارای موتورخانه پرداخته و با ثبت مشخصات در سامانه اجرای طرح را بر عهده بگیرند.
وی با بیان اینکه پس از عقد قرار داد بین مالک موتور خانه و تعمیرکار که متن قرار داد نیز در سامانه بهینه‌سازی موتورخانه‌ها موجود است؛ نماینده شرکت ملی گاز از محل بازید و پس از تایید اقدامات اصلاحی به صورت رایگان انجام می شود؛ افزود: پس از اتمام اقدامات اصلاحی بار دیگر نماینده شرکت ملی گاز برای تایید نهایی حضور یافته تا پس از تایید تعمیرات انجام شده مبلغ هزینه کرد با ارائه چک و یا پرداخت غیر حضوری و واریز به حساب ایشان بدون هیچ مراجعه حضوری پرداخت شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با تاکید دوباره مبنی بر اینکه مشترکین حتی یک ریال هم هزینه پرداخت نخواهند کرد و شرکت ملی گاز تعهد پرداخت تمام هزینه ها را بر عهده دارد؛ تصریح داشت: با انجام این اقدامات، بهینه‌سازی مصرف انرژی محقق خواهد شد و با این اقدام شرایط بهتری را تجربه کرده و آثار ریشه‌ای اشتغال‌زایی، حفظ محیط زیست و صرفه جویی بیشتری در مصرف را به صورت چشمگیری، شاهد خواهیم بود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز