در پرداخت قبض برق:

۳۲ درصد مشترکان زنجان از تخفیف ۱۰۰ درصدی برق برخوردار می شوند

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۰۹:۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۰۷۷۶۶۰
۳۲ درصد مشترکان زنجان از تخفیف ۱۰۰ درصدی برق برخوردار می شوند
یک سوم مشترکان زنجانی در پرداخت قبض برق خود از تخفیف 100 درصدی بهره مند می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ طرح " برق امید" در کنار سایر طرح های تشویقی در جهت اصلاح الگوی مصرف و تغییر نگرش مصرف کنندگان برق، به جهت ایجاد انگیزه و تشویق مشترکان خانگی از آبان ماه سال جاری، اجرایی می شود.
به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان زنجان، بر پایه آمارهای موجود در استان زنجان از  343000 مشترک خانگی حدود 110000 مشترک ( 32 درصد)، به تفکیک 27 درصد شهری ( 63000 مشترک) و 40 درصد روستایی ( 46000 مشترک) جز کم مصرفان هستند که در شهرها و روستاها پراکنده شدند. 
لازم به ذکر است 7.4 درصد گروه مشترکان کم مصرف خانگی، مخصوص سکونتگاه های غیر دائم  و فصلی است ،که طرح برق امید شامل این گروه مصرفی نمی شود.
درخصوص سایر مشترکان استان زنجان، گروه مشترکان خوش مصرف، 60 درصد کل مشترکان را شامل می شوند.وبا این که تنها 8 درصد مشترکان برق استان جز گروه پرمصرف هستند، مصرف ماهانه این گروه 10 برابر گروه کم مصرف و 2.4 برابر گروه خوش مصرف است.
با اشاره به این که مصرف ماهانه کل مشترکین خانگی استان زنجان 152 کیلووات ساعت است، مشترکین خانگی با رعایت راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق می توانند با کاهش میزان مصرف خود در فصل تابستان،به کمتر از 100 کیلووات ساعت و در فصل های دیگر،به کمتر از 80 کیلووات ساعت در ماه، به گروه مشترکین کم مصرف بپیوندند.
درباره منافع طرح برق امید میتوان به جنبه‌های اقتصادی، فرهنگ‌ سازی مدیریت مصرف و همینطور تاثیر مثبت محیط زیستی اشاره کرد.
مشترکان کم مصرف علاوه بر عدم پرداخت هزینه برق مصرفی خود، با صرفه جویی انرژی به بخش های مولد صنعت، تولید و کشاورزی منطقه کمک بسزایی می کنند. 
با توجه به این که طرح برق امید طرحی برد- برد برای مردم و دولت است، ضمن حفظ سهم آیندگان از انرژی کشور و کاهش آلاینده های محیط زیست، می توان از محل کاهش مصرف در بخش های صنعتی ، تولیدی ، کشاورزی و سرمایه گذاری در بخش های ضروری کشور بهره برد.
گفتنی است کلیه مشترکان خانگی می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت برق امید www.bargh-omid.ir  مراجعه نمایند و همچنین با بهره گیری از اپلیکیشن موبایلی برق من که قابل دانلود از سایت برق امید وکافه بازار می باشد، از جایگاه فعلی مصرف خود مطلع شوند.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز