مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

ایجاد اشتغال پایدار و درآمد با ثبات در شرایط سخت اقتصادی و کرونایی از اولویت اصلی کمیته امداد استان است

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۳:۴۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۷۸۸۸۶
ایجاد اشتغال پایدار و درآمد با ثبات در شرایط سخت اقتصادی و کرونایی از اولویت اصلی کمیته امداد استان است
ایجاد اشتغال وتوانمند سازی برای رسیدن به خودکفایی و کسب درآمد باثبات از اولویت‌های اصلی و ویژه کمیته امداد استان زنجان برای مددجویان تحت حمایت در کنار سایر خدمات در سال جهش تولید می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد استان زنجان،  در جلسه شورای مدیران این هفته کمیته امداد استان، با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی صاحب الزمان (عج ) به تمامی منتظران گفت : سه عنصر اشتغال ، مسکن وفرهنگی از ارکان مهم توانمندی جامعه هدف می باشد که در این میان مولفه اشتغال ، کار آفرینی وایجاد در آمد با ثبات برای خانواده از اهمیت بیشتری برخوردار است .

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به «جهش تولید »، گفت: توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زایی این نهاد و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جامعه هدف با تأکید بر طرح‌های نو، خلاقانه و دانش‌بنیان ، شناسایی واستفاده از ظرفیت های بومی استان وتوسعه کسب وکارهای محلی ونوپا ،استارت آپ ها وهمچنین ارتباط گیری با صاحبان ایده وسرمایه گذاران در اولویت کاری همه بخش‌های کمیته امداد استان زنجان به ویژه حوزه اشتغال قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به تدوین برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان متناسب با شعار سال و با تکیه‌بر فرامین وتوصیه های مقام معظم رهبری اشاره کردو ادامه داد: راهبرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت افزایش کمی و کیفی طرح‌های اشتغال با تأکید بر اشتغال پایدار و تولید محور برای جامعه هدف این نهاد و تزریق روحیه امید و افزایش سرمایه‌های اجتماعی نظام است.

صفری  با تأکید بر اینکه باید همه نگاه‌ها و تلاش‌ها در بخش‌های مختلف این نهاد به سمت تحقق شعار سال معطوف شود، ادامه داد: لازمه تحقق شعار سال در حوزه کاری کمیته امداد ارتقاء تعاملات بین بخشی، انسجام و همگرایی در بخش‌های مختلف و فعالیت بر اساس اسناد بالادستی و شعار سال به‌عنوان نقشه راهبردی کشور در حوزه ایجاد اشتغال برای جامعه هدف این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه از راهبردهای دیگر کمیته امداد استان زنجان برای تحقق شعار سال افزایش مشارکت و حضور مردم در برنامه‌های اجرایی این نهاد است، افزود: شبکه‌سازی در بخش‌های مختلف کاری، تشکیل بانک اطلاعاتی خیران کارآفرین و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری این نهاد به مراکز نیکوکاری و مؤسسات خیریه همسو با برنامه‌ها ازرویکردهای دیگر کمیته امداد استان زنجان بوده که باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان ، با همین نگاه به ایجاد وگسترش مراکز نیکوکاری کارآفرینی در شهرستانها وادارات خبر داد و افزود :با ایجاد این مراکز از ظرفیت خیران کارآفرین برای توسعه کسب و کارهای زودبازده می توان بهره برداری نمود. همچنین در این مراکز با مشارکت مردم و خیران اشتغال ،موانع شغلی پیش روی مددجویان تحت حمایت رفع و بخشی از فضای کسب و کار به خود جامعه محول    می شود.

صفری ادامه داد ؛ خیران نیک اندیش ، کار آفرینان وصاحبان ایده می توانند در مراکز نیکوکاری ایده های جدید کارآفرینی خود را ارائه داده تا با هم افزایی فکری وعملی در زمینه ایجاد اشتغال پایدار که نتیجه آن فراهم شدن زمینه در آمد زایی وتامین معاش خانوارهای مددجویی تحت حمایت کمیته امدادخواهد بود . در مسیر توانمند سازی این عزیزان گام های موثری برداشته شود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز