معاون اقتصادی استاندار زنجان:

استان زنجان توان تولید روزانه یک میلیون ماسک را دارد

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۴:۴۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۷۸۹۵۱
استان زنجان توان تولید روزانه یک میلیون ماسک را دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: با سازو کارهای لازم و سرمایه گذاری انجام شده این استان در روزهای کرونایی توان تولید روزانه یک میلیون عدد ماسک را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمدرضا آبی‌پور روز اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا طی اسفند سال گذشته تاکنون تامین اقلام بهداشتی به عنوان مهمترین وسیله پیشگیری از انتقال آن را مورد توجه و هدف گذاری لازم قرار داده است.

وی اضافه کرد: بر این مبنا در اوایل فعالیت ها تولید ماسک با پنج هزار عدد آغاز شد که یک واحد تولیدی نیز روزانه سه  تا چهار تن الکل تولید می‌کرد که اکنون با تدابیر اتخاذ شده میزان تولیدات این اقلام نسبت به گذشته بسیار متفاوت تر شده است.

این مسؤول ادامه داد: در زمان حاضر توان تولید تا ۲۰ تن الکل در روز به عنوان اقلام بهداشتی بر پایه الکل در استان وجود دارد و در این خصوص مشکلی نداریم.

وی اظهار داشت: توان تولید استان در حوزه اقلام بهداشتی به ویژه ماسک بهداشتی و درمانی روزانه به طور میانگین در حوزه بهداشت و درمان به ۲۰ هزار عدد می رسد و در حوزه‌های عمومی تا ۴۰۰ هزار عدد در روز است که هم استانی ها اطمینان خاطر داشته باشند اقلام پیشگیرانه کرونایی در هر زمان و در صورت نیاز تامین و عرضه خواهد شد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان ادامه داد: علاوه بر استان، نیاز برخی مناطق و استان های همجوار را هم تامین می شود و این اقلام همواره در دسترس شهروندان خواهد بود.

آبی پور افزود: با توجه به پیک سوم بیماری کرونا تدابیر لازم ذخایر احتیاطی اقلام پیشگیرانه کرونایی در این استان اندیشیده شده بطوری که ۶۰۰  تا ۷۰۰ هزار اقلام بهداشتی به صورت ذخیره احتیاطی و تا ۳۰ هزار عدد به صورت اقلام بهداشتی بر پایه الکل به صورت اسپری و ژل ضدعفونی لحاظ شده است و از این بابت اطمینان داریم که نسبت به تهیه این اقلام در شرایط بحرانی مشکلی نخواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: در برخی مواقع گفته می‌شود که اقلام پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در بازار وجود ندارد که با سازو کارهای اتخاذ شده انبار اقلام بهداشتی در واحدهای تولیدی و حتی مازاد بر نیاز استان وجود دارد.

این مسؤول یادآوری کرد: در زمان حاضر ماسک به قیمت یک هزار و ۳۰۰ تومان در  استان عرضه می‌شود و ۱۴۰ داروخانه استان با راهبری شرکت تعاونی داروسازان از ابتدا درحال توزیع این نوع وسیله بهداشتی هستند.

 

نظر شما