مسول دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد صائین قلعه زنجان:

داشتن مدرک اکادمیک تضمینی برای اشتغال نیست / ریشه خیلی از مشکلات در کشور ما وجود نقص های مهارتی است

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۸:۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۰۷۹۱۴۸
داشتن مدرک اکادمیک تضمینی برای اشتغال نیست / ریشه خیلی از مشکلات در کشور ما وجود نقص های مهارتی است
علی اصغررضایی در باره دیرینه دانشگاه واحد صائین قلعه می گوید: اینجا یک دانشگاه مهارتی است و آموزش های مهارتی امروز در اولویت انتخاب مردم است . مردم به این نکته واقف هستندکه داشتن مدرک اکادمیک تضمینی برای اشتغال نیست. ریشه خیلی از مشکلات در کشورما وجود نقص های مهارتی است .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ علی اصغررضایی مسول دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد صائین قلعه متولد ۱۳۶۴ با مدرک کارشناسی ارشد مشاوره وراهنمایی،از شهریور ۱۳۹۷ در این پست مشغول به کار می باشد.

وی در رابطه با چکونگی حضورش در این مرکز اظهار می د ارد:

در تابستان ۹۹ باتمدید ۴ساله حکم ریاست بنده موافقت شد.اینجانب همچنین به مدت ۹سال بعنوان مسول حراست مرکز مشغول به فعالیت بودم.

هدف دانشگاه علمی کاربردی فراهم آوردن زمینه مشارکت سازمان ها، دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی برای آموزش نیروی انسانی متخصص ومورد نیاز بخش های مختلف اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور است به نحوی که دانش آموختگان بتوانندبرای فعالیتی که به آنها محول می شود دانش ومهارت لازم را کسب نمایند.

رضایی در ادامه افزود: دانشگاه علمی کاربردی مسولیت برنامه ریزی سازماندهی پشتیبانی های کارشناسی عملیاتی اطلاعات و سیاستگذاری های کلان و نیز نظارت و ارزشیابی مراکز وموسسات علمی کاربردی را برعهده دارد.

علی اصغررضایی در باره دیرینه دانشگاه واحد صائین قلعه می گوید:  اینجا یک دانشگاه مهارتی است و آموزش های مهارتی امروز در اولویت انتخاب مردم است . مردم به این نکته واقف هستندکه داشتن مدرک اکادمیک تضمینی برای اشتغال نیست.  ریشه خیلی از مشکلات در کشورما وجود نقص های مهارتی است .

51

در دانشگاه های کشور دانشجویان از لحاظ نظری بسیارقوی ولی در زمینه مهارتی بسیارضعیف می باشند واین ریشه مشکلات کشور است. هدف این واحددانشگاه حل این مشکلات است اگر شاغلان بخش های مختلف آموزش های لازم را فراگیرندقطعا بهترو بیشتر میتوانندبه کشور و خانواده خود خدمت کنند وحلال بسیاری از مشکلات جامعه باشند. هدف دانشگاه جامعه علمی کاربردی به  هیچ وجه تربیت کارمند پشت میزنشستن نیست بلکه مهم تربیت نیروهایی است که نقش اساسی در تولید اشتغال دارند و  میتوانندگره ای از مشکلات کشور را با مهارت خود بازکنند.

مسول دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد صائین قلعه در رابطه با تاریخچه این مرکز  گفت: در سال ۸۷ مرکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری صایین قلعه فعالیت خودرا با دو رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات و مترجمی اسنادو مدارک با ۱۲ نفر دانشجو، شروع بکار نمود.

این دانشگاه تلاش می کند با ایجاد بسترهاو زیر ساخت های اصولی، ضمن تعامل بادوایر مختلف دولتی وغیردولتی شرایط لازم را در جهت دانش فناوری و تجاری سازی و افزایش زمینه اشتغال فارغ التحصیلان برای حل بحران اشتغال فراهم آورد.

در حال حاضر در این مرکز آموزشی علاوه برنظام آموزشی ترمی همانند سایر دانشگاه ها، برخی از آموزش دورهای پودمانی نیز بابسترهای خاص آموزشی وجوددارد و علاوه بر آن تک درس ها برای آموزش های ویژه برگزار می گردد.

همچنین با اخذ مجوز از استانداری زنجان در صورت نیاز دستگاه هاو ادارات گوناکون، دوره های مورد نیاز برایشان آموزش داده می شود.

این دانشگاه به عنوان نهادی متولی آموزش در زمینه های علمی ،فرهنگی و اجتماعی می باشد، با آموزش های مهارت محوری به دانشجویان  در صدد  افزایش مهارت‌های حرفه‌ای دانش‌آموختگانی است که فاقد تجربه اجرایی هستند ، لذا  فراهم‌سازی زیربنای مناسب به‌منظور به‌کارگیری توان دانش‌آموختگان دانشگاه، در حل مسائل کاربردی از جمله اهداف این مرکز می باشد که اهمیت بسزایی برای ما دارد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز