معاون استاندار زنجان در جلسه شورای توسعه سازمان های مردم نهاد:

وضعیت کرونا در چهار شهر استان زنجان قرمز است

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۰۹:۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۹۶۹۶
وضعیت کرونا در چهار شهر استان زنجان قرمز است
در شرایط کنونی باید بیش از گذشته جامعه را در برابر بیماری کرونا حساس کرد و در این خصوص سازمان های مردم نهاد در دستگاه‌های متولی زنجیره اطلاع رسانی در برابر این بیماری را به خوبی در جامعه ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در جلسه شورای توسعه سازمان های مردم نهاد با اشاره به ارزیابی انجام گرفته از چگونگی مبتلایان به کرونا در  استان افزود: این افراد علل گرفتاری خود را شرکت در دورهمی خانوادگی، مسافرت و مجالس ترحیم و عروسی بیان کردند. 

وی اضافه کرد: هر وقت میزان استفاده عموم از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی روند افزایشی داشت، بیماری، ابتلا و بستری و حتی فوتی ها کاهش یافته و بالعکس بی توجهی ها به این موارد گسترش این بیماری را موجب شده است.

مرادی نافچی ادامه داد: در شرایط کنونی باید بیش از گذشته جامعه را در برابر بیماری کرونا حساس کرد و در این خصوص سازمان های مردم نهاد در دستگاه‌های متولی زنجیره اطلاع رسانی در برابر این بیماری را به خوبی در جامعه ادامه دهند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر میانگین سن مرگ و میر بیماران کرونایی در استان ۷۰سال است که نسبت به استان های دیگر مقداری بالاتر است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با تقدیر از فعالیت پویش های مردمی در آغاز شیوع کرونا ادامه داد: بر این اساس باید از ظرفیت این بخش مهم در شرایط بحرانی کشور استفاده کرد و در زمان حاضر نیز  همین گروهها کمک کنند تا جامعه با کرونا همزیستی مصالحت آمیز و برای مقابله با آن آمادگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بحرانی اعلام شده در خرمدره بازرسان طی یک روز نسبت به پلمب ۳۰  واحد صنفی اقدام کردند، افزود: این اقدام هر چند از ابعاد مختلف آثاری را به دنبال دارد اما فقط به دلیل استفاده نکردن متصدیان واحدها از ماسک که به عنوان مهمترین ابزار پیشگیری از کرونا بوده است.

مرادی نافچی تصریح کرد: هم اکنون ماسک مورد نیاز مردم با قیمت یک هزار و یک هزار و ۳۰۰ تومان در فروشگاه ها و داروخانه های استانی عرضه می شود و نهادینه کردن زدن ماسک به کاهش انتقال کرونا در بین افراد کمک بسزایی می کند، موضوعی که از سوی عده ای همچنان نادیده گرفته می شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ سازی و اقناع سازی در شرایط کرونایی اهمیت زیادی دارد و از طرفی جامعه را باید به صورت اخلاقمدارانه در راستای پیشگیری آموزش داد و در این میان سازمان های مردم نهاد مجموعه ای است که می تواند افراد بی شماری را برای توسعه این فعالیتها جذب کند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: قرار نیست سازمان مردم نهاد پس از اخذ مجور لازم فقط با تعداد نفرات کمتری فعالیت کند بلکه بنای کار بر این است که نفرات آن به پنج هزار نفر  برسد که در صورت تحقق این مهم می توان گفت سازمان موفق است.

وی اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد و خیریه ها باید با تقویت این مهم نقش آفرینی خود را در حوزه های مختلف به اثبات برسانند که در برخی مواقع چنین چیزی مشاهده نمی شود.

این مسؤول در خصوص چگونگی فعالیت باشگاه های ورزشی استان در شرایط کرونایی خاطرنشان کرد: بارها گفته شده طبق اعلام ستاد ملی کرونا، فعالیت باشگاه های ورزشی پر خطر در وضعیت  قرمز کرونایی ممنوع است که در شرایط غیر قرمز نیز فعالیت های ورزشی انفرادی و سالن های ورزشی  کم خطر اشکالی ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز