در جلسه شورای مهارت با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای؛

استاندار زنجان: کسب مهارت، اولویت اول برای اشتغال است

۱۳۹۹/۰۸/۰۹ - ۱۴:۲۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۰۲۰۵
استاندار زنجان: کسب مهارت، اولویت اول برای اشتغال است
استاندار زنجان گفت: مرکز شبانه روزی فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری استان برای پیگیری مشکلات تولید افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه شورای مهارت که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد گفت: توجه به مهارت و پژوهش باید همزمان باشد و بسیاری از برنامه های اشتغالزایی و مهارتی ما معطل طرح های پژوهشی می ماند، پس باید ارزش مهارت در جامعه به یک گفتمان تبدیل شود و همه کسانی که عضو شورای مهارت هستند و خانواده ها به این نتیجه برسند که کسب مهارت اولویت اول ایجاد شغل باشد.

استاندار زنجان یکی از برنامه های استان را توجه به مهارت و اشتغالزایی در روستاها عنوان کرد و افزود: تصمیمات مدیریتی در استان زنجان بر اساس نقشه راه اتخاذ می شود و بدین منظور طرح آمایش سرزمین و منظومه روستایی در روستاهای بالای 20 خانوار ارائه شده و بر اساس نیاز روستا می توانیم مهارت و حرفه مد نظر را به اهالی آموزش دهیم.

62

مقام عالی استان توجه به اشتغال طی دو سال گذشته را در استان زنجان بسیار قابل توجه دانست و افزود: تا دیماه سال جاری بزرگترین واحد ذوب کشور در استان زنجان به بهره برداری می رسد و برای این واحد 6هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، درحالیکه میزان کل سرمایه گذاری تا سال 97 در استان زنجان هزار میلیارد تومان بود.

رئیس شورای مهارت استان همچنین توجه و حمایت از سرمایه گذار برای ایجاد اشتغال و استفاده از جوانان متخصص بومی را یادآور شد و تاکید کرد: برای حل مشکلات بخش تولید، همه جلسه های تسهیل و رفع موانع تولید را در جوار کارخانه ها برگزار کردیم و امروز هم با افتتاح مرکز شبانه روزی فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری استان، بطور جدی تر در راه پیگیری و حل مشکلات آنها برخواهیم آمد.

وی با اشاره به یکی از اقدامات مهم استان در راستای تسهیل و حل مشکل واحدهای تولیدی همچون شرکت ایران ترانسفو، اظهار داشت: با حمایت های مجموعه قضایی استان نه تنها مشکلات این واحد تولید حل شد و امروز به سوددهی قابل توجهی دست یافته، بلکه توانستیم 820 متخصص جوان و جویای کار بومی را از طریق آزمون سال گذشته و امسال به خدمت شرکت ایران ترانسفو در بیاوریم.

شرکت ایران ترانسفو برای امسال هدفگذاری صادرات 30 میلیون دلاری را پیش بینی کرده که بنا به گفته استاندار زنجان تا به امروز 150 درصد بیشتر از این پیش بین محقق شده است.

فنی و حرفه ای در زمینه تولید ماسک در کشور پیشگام و یاریگر بود

استاندار زنجان در جلسه شورای مهارت با قدردانی از تدابیر رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در روزهای نخست شیوع کرونا گفت: با تلاش های آقای هاشمی و اعتمادی که به مراکز استان ها داشتند مشکل تولید و تامین ماسک در کشور و استان ها تا حدود زیادی حل شد و امروز استان زنجان در زمینه تولید ماسک بسیار موفق و خودکفاست.

معاون ویز تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور هم در جلسه شورای مهارت استان گفت: کاهش فقر در جامعه، توانمند سازی افراد و صیانت از مشاغل فعلی، رویکرد سازمان فنی و حرفه ای است و ما باید برای آینده ای که با پیشرفت فناوری ها بسیار زود می رسد تفکر ایجاد مهارت در بین نوجوانان و جوانان را داشته باشیم و اجازه ندهیم که صنعت و نوآوری های افزون جهانی، جای مهارت انسانی را بگیرد و به همین منظور از سال آینده آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در کشور توسعه خواهند یافت.

هاشمی موقعیت و دستاوردهای استان زنجان را در حوزه فنی و حرفه ای و توجه آموزش و پرورش استان به توسعه دبیرستان های کار و دانش را ستودنی دانست و افزود: از موقعیت جغرافیایی استان زنجان برای انجام کارهای بزرگی که در کشور و منطقه نیاز داریم می توان بهره برد و اگر استان اراده نماید می توانیم میزبانی یکی از رشته های المپیاد ملی مهارت را به زنجان بسپاریم.

در استان زنجان 13 آموزشگاه دولتی و 180 آموزشگاه غیر دولتی فنی و حرفه ای فعال است.

در پایان جلسه شورای مهارت مرکز شبانه روزی فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی وطرح های سرمایه گذاری استان با حضور استاندار زنجان و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد .

 

نظر شما