رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

کشاورزان زنجانی ۷ هزار میلیارد تومان درآمد داشتند

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۶:۳۴:۳۸
کد خبر: ۱۰۸۱۳۰۶
کشاورزان زنجانی ۷ هزار میلیارد تومان درآمد داشتند
جوادتاراسی با بیان اینکه زنجان در تولید محصول زیتون، سبر، گردو، انگور در کشور سرآمد است، گفت: 510 هزار هکتار از مساحت استان زیر کشت محصولات زراعی و باغی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ جوادتاراسی با بیان اینکه زنجان در تولید محصول زیتون، سبر، گردو، انگور در کشور سرآمد است، گفت: 510 هزار هکتار از مساحت استان زیر کشت محصولات زراعی و باغی است.

وی با بیان اینکه زنجان تولید کننده 61 نوع محصول کشاورزی است، اظهار کرد: مجموع در آمد کشاورزان استان از برداشت محصولات باغی و زراعی بیش از هفت هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه درحوزه باغبانی 456 هزار تن ازمحصولات کشاورزی استان با ارزش ریالی دو هزار و 400 میلیارد تومان برداشت شده است، گفت: در حوزه زراعت هم دو میلیون و 200 هزار تن با ارزش ریالی بیش از پنج هزار تومان برداشت شده است.

تاراسی تاکید کرد: کاشت گندم در بیش از 308 هزار هکتار از مزارع کشاورزی زنجان آغاز شده و بذور مورد نیاز سطوح زیر کشت گندم طبق روال سال گذشته 30 درصد از طریق بذور اصلاح شده می باشد و 70 درصد هم از طریق بذور خود مصرفی کشاورزان تامین می شود.

وی گفت: در حال حاضر 11 شرکت در تولید بذور گندم اصلاح شده در زنجان فعالیت می‌کنند و این استان در تولید بذور گندم رتبه برتر کشوری را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه بذرهای گندم با معیارهای علمی تهیه شده و در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته ؛ ابراز کرد: استفاده از بذرهای اصلاح شده بهره‌وری تولید محصول گندم را افزایش می دهد.

تاراسی کیفیت گندم تولیدی امسال را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: کیفیت گندم امسال بهتر از سال گذشته بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز