معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

قاچاق دام منجر به افزایش قیمت گوشت قرمز شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۳:۵۳:۵۳
کد خبر: ۱۰۸۵۶۷۳
قاچاق دام منجر به افزایش قیمت گوشت قرمز شد
معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به علت افزایش قیمت گوشت قرمز در استان زنجان گفت: قاچاق دام عامل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ جلوگیری از خروج دام زنده از استان زنجان

محمدرضا آبی‌پور به علت افزایش گوشت قرمز در استان زنجان اشاره و گفت: قاچاق دام یکی از عوامل اصلی افزایش گوشت قرمز در استان زنجان است.

وی با بیان اینکه بیشتر قاچاق دام در حوزه گوسفندی اتفاق افتاده است ابراز کرد: کاهش واردات گوشت قرمز دام سنگین به استان نیز بر افزایش قیمت گوشت قرمز تاثیر گذاشت.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با تاکید براینکه گوشت گوساله بیشترین مصرف استان زنجان در گوشت قرمز است افزود: به دلیل قاچاق دام واردات گوشت قرمز گوساله از استانهای همجوار به استان زنجان نیز کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان مشکلی در تولید گوشت دام سبک وجود ندارد و میزان تولید نیز بیش از نیاز استان است بیان کرد: جلوگیری از خروج دام از استان زنجان تشدید شده و در حال حاضر نیز کسی اجازه خارج کردن دام زنده از استان زنجان را ندارد.

آبی‌پور در خصوص واردات گوشت قرمز نیز افزود: واردات گوشت یخ زده زمانی اتفاق می‌افتد که در سطح استان کمبود گوشت وجود داشته باشد و یا قیمت‌ها به شدت افزایش یابد اما در حال حاضر کمبودی در استان زنجان وجود ندارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط حاکم بر جامعه نیازی به واردات گوشت قرمز یخ زده به استان زنجان نیست و در صورت نیاز، مشکلی در واردات گوشت قرمز به استان زنجان نداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز