رییس بیمارستان ولیعصر عج زنجان؛

در حال حاضر تعداد تخت icu در استان، به ۶۰ مورد افزایش یافته است

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۲:۳۵:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۷۴۱۶
در حال حاضر تعداد تخت icu در استان، به ۶۰ مورد افزایش یافته است
رییس بیمارستان ولیعصر عج زنجان: همزمان با شیوع ویروس کرونا، بیمارستان ولیعصر، مرکز اصلی درمان بیماران کرونا در نظر گرفته شد و در ادامه تصمیم براین شد که علاوه بر بیمارستان ولیعصر، سایر بیمارستان‌های نیز کمک کنند و در حال حاضر هم بیمارستان ولیعصر مرکز اصلی درمان بیماران مبتلا به کرونا و بویژه بیماران بدحال است .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ دکتر محمدحسن رستم‌خانی در برنامه عافیت با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا ۱۷ تخت icu داشتیم اظهار داشت: درحال حاضر تعداد این تخت‌ها، بیشتر از ۳ برابر (۶۰ تخت ویژه) شده است .

رییس بیمارستان ولیعصر عج زنجان در قسمت ۱۲۵برنامه عافیت، مستقر در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار داشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا، بیمارستان ولیعصر، مرکز اصلی درمان بیماران کرونا در نظر گرفته شد و در ادامه تصمیم براین شد که علاوه بر بیمارستان ولیعصر، سایر بیمارستان‌های نیز کمک کنند و در حال حاضر هم بیمارستان ولیعصر مرکز اصلی درمان بیماران مبتلا به کرونا و بویژه بیماران بدحال است .

دکتر رستم‌خانی افزود: بیمارستان ولیعصر علاوه‌ براینکه مرکز اصلی کرونا است، بقیه خدمات را نیز ارایه می‌دهد به ویژه خدماتی که قبل از بروز کرونا انجام می‌شد.

وی ابراز کرد: مشکل بزرگی که درخصوص بیماری کرونا داریم این است که همه اقشار را درگیر می‌کند به ویژه مدافعان سلامت را، که در خط مقدم انجام وظیفه می‌کنند، با شدت بیشتر درگیر می‌کند، و این مشکلات سبب می‌شود که تعداد زیادی از همکاران در مرخصی استعلاجی باشند، و این عدم حضور، سبب کمبود نیرو، و فشار کاری بر روی سایر همکاران می‌شود .

رییس بیمارستان ولیعصر عج زنجان تصریح کرد: جادارد از همکارانی که در این مدت جانانه مشغول ارایه خدمات بودند، و در کنار ارایه خدمت به بیماران غیر کرونا، به مبتلایان به کرونا هم ارایه خدمات داشتند، قدردانی کنم.

به گفته دکتر رستم‌خانی در بیمارستان ولیعصر از ۳۰۰ تخت مختص بیماران کرونا، حداقل ۲۰۰ تخت اشغال است و قبل از کرونا هم ۱۷ تخت icu داشتیم که این تعداد تخت، درحال حاضر بیشتر از ۳ برابر (۶۰ تخت ویژه) شده است .

وی تصریح کرد: متاسفانه نسبت به پیک‌های قبلی، آنچه که الان مشاهده می‌کنیم، ویروس کرونا، در دو موضوع تفاوت پیدا کرده، یکی شدت بیماری افزایشی شده و دیگر اینکه، سن ابتلا کاهش یافته است.

رییس بیمارستان ولیعصر عج زنجان ادامه داد: مهمتر از دو موضوع قبلی، کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که در این خصوص از مردم عزیز درخواست و انتظار داریم، به موقع به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کنند، چراکه دیر مراجعه کردن، کار ما را سخت، و شدت بیماری را هم بیشتر می‌کند.

دکتر رستم‌خانی افزود: متاسفانه بیماری کرونا تمام ارگان‌ها را از پوست گرفته تا مغز، درگیر می‌کند و بیشترین علت مرگ و میر هم، مشکلات تنفسی و تنگی نفس است و اگر مردم به موقع مراجعه کنند، با اکسیژن‌درمانی و اقدامات حمایتی، و هم اینکه نسبت به قبل تجربه کنترل و مدیریت بیماری زیاد شده، حتما از شدت بیماری در آن‌ها، کاسته می‌شود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز