در جلسه کارگروه امور زیربنایی و تولیدی استان؛

استاندار زنجان: نگاه به توسعه روستاها متوازن است

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۴:۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۰۸۸۰۲۷
استاندار زنجان: نگاه به توسعه روستاها متوازن است
استاندار زنجان گفت: طرح پایدار منظومه روستایی در روستاهای استان ارائه شده و باید به مرحله اجرا درآید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه کارگروه امور زیربنایی و تولیدی استان گفت: طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی در قانون برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است و در استان زنجان برای تمام روستاهایی با جمعیت بالای 20 خانوار ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این طرح برای روستاها بسیار مفید و ارزشمند است افزود: بر اساس نقشه راهی که برای استان ترسیم شده، در سال گذشته راه 10 ساله را طی یکسال پیمودیم بطوریکه برای همه روستاهای بالای 20 خانوار این طرح معرفی شد که باید جنبه اجرایی در روستاها به خود بگیرد.

استاندار زنجان به تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد برکت برای اجرای طرح های اشتغالزایی و محرومیت زدایی در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان های ایجرود و خدابنده، روستاهای هدف معرفی شده است و تلفیق این طرح مهم با منظومه توسعه پایدار روستایی برکات بسیاری برای روستاها خواهد داشت.

مقام عالی استان از معاون عمرانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل بنیاد مسکن و فرمانداران خواست الزامات منظومه روستایی را احصاء نموده و پیگیر اجرای آن باشند.

این جلسه از کارگروه امور زیربنایی استان به ارائه مراحل اجرای طرح منظومه توسعه پایدار روستایی و اقدامات پنجره واحد برای راهنمای سرمایه گذاران اختصاص داشت.

استاندار زنجان در این ادامه تاکید کرد: شفاف نبودن پاسخ استعلام ها باعث سردرگمی سرمایه گذار می شود و هدف پنجره واحد، هماهنگ کردن ادارات در ارائه پاسخ به سرمایه گذار است.

وی با بیان اینکه پرهیز از موازی کاری، شفاف بودن استعلام ها به دور از ابهام و اعلام جواب در کمترین زمان، وظیفه دستگاه های اجرایی در جهت هماهنگ کردن امور با مرکز خدمات سرمایه گذاری است افزود: در جلسات آینده باید گزارشی از نحوه همکاری ادارات برای صدور مجوزهای سرمایه گذاری ارائه شود و تا حد ممکن سرمایه گذار نباید در پیچ و خم مسائل اداری معطل مجوز بماند.

استاندار زنجان با انتقاد از برخی ادارات، همچون اوقاف که تعامل مناسبی با مرکز خدمات سرمایه گذاری ندارند گفت: اوقاف در بحث تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان خدابنده همکاری نکرد و باید این مشکل حل شود تا مردم شهرستان از برکات آن بهره مند شوند.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز