سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان:

۴۴ سایت روستایی تا پایان آبان ماه راه اندازی خواهد شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۴:۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۰۸۸۰۸۴
۴۴ سایت روستایی تا پایان آبان ماه راه اندازی خواهد شد
حامد سرائی سرپرست این اداره کل، با اشاره به پیشرفت های حاصل شده در توسعه ارتباطات روستایی در سطح استان، به نقش ارتباطات در پیشرفت روستاها اشاره کرد و گفت: بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) می تواند زمینه ساز توانمندی و تاثیرگذاری آگاهانه روستائیان در روند توسعه روستاهای کشور باشد از این رو توجه به ICT روستایی می تواند از ابعاد مختلف در توسعه پایدار روستاها موثر واقع شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: پیرو سفر وزیر ارتباطات، فاز اول از پروژه حوزه ارتباطات پهن باند سیار که شامل راه اندازی 44 سایت روستایی می باشد در پایان آبان ماه به بهره برداری خواهد رسید.

حامد سرائی سرپرست این اداره کل، با اشاره به پیشرفت های حاصل شده در توسعه ارتباطات روستایی در سطح استان، به نقش ارتباطات در پیشرفت روستاها اشاره کرد و گفت: بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)  می تواند زمینه ساز توانمندی و تاثیرگذاری آگاهانه روستائیان در روند توسعه روستاهای کشور باشد از این رو توجه به ICT روستایی می تواند از ابعاد مختلف در توسعه پایدار روستاها موثر واقع شود.

 وی با اشاره به نیاز روز روستاها در استفاده از اینترنت برای آموزش های مجازی، گفت امیدواریم توسعه ارتباطات پهن باند در روستاها علاوه بر ایجاد رفاه در زندگی، زمینه ساز توسعه کسب و کارهای روستا-محور و ایجاد اشتغال باشد.

سرائی گفت: پس از سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان زنجان، جلسات مستمر کنترل پروژه های مصوب سفر برگزار می شود که برخی از آنها با حضور شخص وزیر تشکیل شده، در این جلسات توسعه حوزه ارتباطات پهن باند در روستاها با جدیت در حال پیگیری است. وی تصریح کرد: با تلاش و پیگیری های مجدّانه در حوزه ارتباطات پهن باند سیار 44 سایت در مناطق روستایی استان در حال انجام است که به فضل الهی تا پایان آبان به بهره برداری می رسند.

سرپرست ICT استان بهبود و توسعه ارتباطات ثابت را حوزه دیگر در پروژه های مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اعلام کرد و گفت: به همت مخابرات منطقه زنجان مشکلات ارتباطات ثابت در کوی نارون، فاز 5 گلشهر کاظمیه و کوی فرهنگیان در شهرستان زنجان، و کوی نیکان در شهرستان ابهر برطرف شده و در حال ارائه خدمات به شهروندان در این مناطق می باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز