رییس جهاد کشاورزی استان زنجان:

کارخانه فرآوری و بسته بندی انواع آبزیان در شهرستان ماهنشان در آینده نزدیک آماده بهره برداری می باشد

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۴:۴۲:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۸۱۳۲
کارخانه فرآوری و بسته بندی انواع آبزیان در شهرستان ماهنشان در آینده نزدیک آماده بهره برداری می باشد
جواد تاراسی افزود: 67.5 درصد آبزیان این استان در شهرستان ماهنشان تولید و روانه بازار زنجان و سایر استانهای کشور می شود. وی خاطرنشان کرد: شهرستان ماهنشان با 596 واحد آبزی پروری 11 هزار و 627 تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی را تولید می کند. رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: یک هزارو 700 نفر به صورت مستقیم در بخش آبزی پروری این شهرستان مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ جواد تاراسی افزود: 67.5 درصد آبزیان این استان در شهرستان ماهنشان تولید و روانه بازار زنجان و سایر استانهای کشور می شود. وی خاطرنشان کرد: شهرستان ماهنشان با 596 واحد آبزی پروری 11 هزار و 627 تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی را تولید می کند.  رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجانگفت: یک هزارو 700 نفر به صورت مستقیم در بخش آبزی پروری این شهرستان مشغول به کار هستند.
تاراسی یادآوری کرد: با این میزان تولید، ماهنشان رتبه نخست تولید انواع آبزیان را در بین شهرستان های استان زنجان به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: کارخانه تولید خوراک آبزیان در شهرستان ماهنشان در حال بهره برداری است.
رییس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر همه واحدهای آبزی پروری که سال گذشته فعالیت خود را شروع کرده اند در حال فعالیت و پرورش انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی هستند و تولید این بخش در سالهای اخیر توسعه قابل توجهی داشته است.
به گفته تاراسی، حدود 10 هزار تن از ماهیان تولیدی استان زنجان به استان های گیلان، مازندران، تهران، البرز، آذربایجان شرقی و اردبیل ارسال می شود که کیفیت مناسب این محصول موجب بازار پسندی آن شده است.
وی ادامه داد: هیچ نهاده یارانه ای در اختیار آبزی پروران قرار نمی گیرد و نمایندگی های فروش متعددی از کارخانه های استاندارد تولید خوراک ماهی در استان زنجان وجود دارد و کمبودی در این خصوص گزارش نشده است.
لازم بذکر است شهرستان های ماهنشان، زنجان، 
ایجرود، طارم، خدابنده، ابهر، سلطانیه و خرمدره به ترتیب بیشترین تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی استان زنجان را به خود اختصاص داده اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز