سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد:

آماده باش امدادگران هلال احمر زنجان برای ارائه خدمات

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۱:۵۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۹۴۷۹۸
آماده باش امدادگران هلال احمر زنجان برای ارائه خدمات
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به قرار گرفتن در وضعیت نارنجی هشدار جوی، هم اکنون امدادگران در پایگاه های امداد و نجات جاده ای این استان در حالت آماده باش برای امدادرسانی و پاسخگویی به حوادث هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ علی طاهری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به پیش بینی های انجام شده در خصوص بارش قابل ملاحظه برف و باران یا احتمال کولاک، امدادگران هلال احمر در حالت آماده باش برای پاسخگویی به هر گونه حوادث غیرمترقبه به صورت 24 ساعته قرار دارند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر 11 پایگاه امداد و نجات در آزادراه ها و سایر جاده های ارتباطی استان زنجان دارد که در هر پایگاهی پنج نیروی امدادگر فعال است.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این هفت پایگاه پشتیبان هلال احمر در مراکز شهرستان های استان نیز آماده پاسخگویی به حوادث طبیعی و غیر طبیعی هستند.
طاهری به آموزش امدادگران هلال احمر استان زنجان اشاره کرد و افزود: امدادگران هلال احمر این استان در پایگاه های امداد ونجات بین شهری، کوهستان و تیم واکنش سریع از آموزش های ویژه طرح" پنجشنبه های آموزشی" بهره مند می شوند.
وی اظهارداشت: توان افزایی پنجشنبه های آموزشی ویژه تیم های عملیاتی پایگاه های امداد و نجات بین شهری، کوهستان و تیم واکنش سریع هر هفته به منظور ارتقای توان علمی و مهارتی نجاتگران در پاسخگویی سریع به سوانح انجام می شود.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: آموزش عملی و مهارتی امدادگران و نجاتگران پایگاه های امداد و نجات و بازآموزی به منظور مسئولیت های اعضای تیم های عملیاتی را از اهداف طرح پنجشنبه های آموزشی برشمرد و افزود: با اجرای این طرح در تلاش برای بالا بردن سطح مهارت فردی و تیمی تیم های عملیاتی و تقویت نقاط قوت و رفع ضعف تیم های عملیاتی هستیم.
طاهری به تقویت انبارهای امدادی هلال احمر اشاره کرد و افزود: در راستای تقویت انبارهای امدادی کشور و به تبع آن استان ها، به منظور حفظ آمادگی و پاسخگویی به موقع و مناسب به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و سوانح انبارهای جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز به لحاظ مواد غذایی تقویت شد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر استان زنجان هفت انبار امدادی در سطح استان زنجان دارد که بسته های غذایی توزیع شده در انبارهای امدادی یک ماهه و 72 ساعته است.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان تاکید کرد: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره 112 برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز می توانند تماس برقرار کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز