مدیر کل بهزیستی استان زنجان اظهار داشت:

بهره مندی نزدیک به ۲۵۰ دانشجوی معلول از حمایت بهزیستی

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۱۱:۲۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۹۹۰۵۲
بهره مندی نزدیک به ۲۵۰ دانشجوی معلول از حمایت بهزیستی
در خصوص حمایت بهزیستی ازتحصیل دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش یادآور شد : یک هزار و 121 دانش آموز و 247 دانشجو از خدمات توانبخشی و تامین هزینه‌های تحصیلی بهره‌مند هستند و یکی از نیازهای اساسی جامعه امروزی ما آموزش در همه مقاطع مختلف تحصیلی است بر همین اساس حفظ و ارتقاء سلامت ، بهبود رفاه و کیفیت زندگی این قشر بسیار مورد حائز اهمیت است .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  محمد محمدی افزود : طبق ماده ۹ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولان موضوع آموزش عالی افراد معلول نیازمند و آیین نامه اجرایی آن، افرادی که براساس آزمون وسع مبتنی بر سامانه بانک اطلاعات رفاه ایرانیان در هفت دهک اول قرار دارند و دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید هستند، می‌توانند از تسهیلات مربوط به معافیت از پرداخت شهریه برای یک‌بار در هر مقطع تحصیلی در سقف سنوات مجاز از آموزش رایگان بهره مند شوند.

به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان،  دانشجویان تحت پوشش بهزیستی که نیازمند هستند و در دهک درآمدی یک تا هفت قرار دارند و در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند نیز کمک هزینه تشویقی تحصیل در هر ترم برحسب مقطع تحصیلی آنها از کاردانیتا دکترا دریافت می کنند. 
این مقام مسئول توجه به ورزش معلولین را بسیار حائز اهمیت خواند افزود : نزدیک به یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش ، در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می نمایند و در مسابقات کشوری و آسیایی صاحب مقام و مدال آور بودند .
مدیر کل بهزیستی در ادامه تعداد مراکز شبانه روزی حوزه توانبخشی را 10 مرکز عنوان کرد وافزود : 678 نفر از معلولین در این مراکز نگهداری می شوند واز زمان شیوع ویروس کووید 19 تمامی پروتکل های بهداشتی در این مراکز به طور کامل رعایت گردیده است.

وی مراکز خدمات در منزل حوزه توانبخشی را 6 مرکز عنوان کرد و افزود : 4 مرکز فعال در حوزه ویزیت در منزل به 220 نفر و 2 مرکز فعال در حوزه مراقبین در منزل به 174 نفر خدمات ارائه داده اند .
محمدی در پایان به پیشگیری از معلولیت تاکید کرد و افزود : بهزیستی برنامه های پیشگیری از نابینایی و ناشنوایی و غربالگری ژنتیک را اجرا میکند که در این راستا در شش ماهه اول سال 378 نفر از مشاوره ژنتیک مراکز بهزیستی بهره مند شده اند .
وی افزود : امسال با توجه به شیوع  بیماری کرونا و تعطیلی مهدهای کودک برنامه تنبلی چشم  به صورت گسترده اجرا نگردید ولی مراکز دائمی غربالگری بینایی تحت نظارت بهزیستی با رعایت پروتکل های بهداشتی به مراجعه کنندگان خدمات ارائه نمودند که در این راستا تاکنون 8 هزار و 329 کودک معاینه چشم شدند و در شش ماهه اول سال نیز 5 هزار 671 نوزاد غربالگری شنوایی شدند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز