معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان خبر داد:

استفاده از ظرفیت‌های خیرین برای تجهیز نقاهتگاه‌های زنجان

۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۱۲:۵۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۳۴۱
استفاده از ظرفیت‌های خیرین برای تجهیز نقاهتگاه‌های زنجان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: باید از ظرفیت‌های خیرین زنجانی و کمک‌های مردمی برای تجهیز امکانات مورد نیاز نقاهتگاه‌های استان استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در سومین جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در رابطه با اهداف اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و جداسازی افراد کرونایی از افراد سالم، کاهش بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان، از جمله اهداف اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی است‌.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اداری استان و کمیته‌هایی که در آینده تشکیل خواهد شد، وظیفه اجرای طرح شهید سلیمانی را دارند، افزود: فرمانداران به‌عنوان فرماندهان عملیاتی اجرای این طرح مشخص شده‌اند که باید هدایت، ساماندهی، جلب و جذب مشارکت بخش خصوصی و دولتی در شهرستان‌ها را انجام دهند و هفت کمیته در استان زنجان کار حمایت و پشتیبانی از فرمانداران در حوزه تامین، تجهیز و آماده‌سازی برای پذیرش بیماران و نگهداری آنان در طول ۱۴ روز را بر عهده خواهند داشت.

این مسئول در رابطه با استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی برای قرنطینه، تصریح کرد: هتل‌ها، مهمان‌سراها و مهمان‌پذیرهای استان، اعم از بخش دولتی و بخش خصوصی که در گام اول بخش دولتی اعم از سالن‌های ورزشی، مهمان‌پذیر ادارات، مهمان‌پذیرهایی در ادارات متعلق به بخش دولتی و خصوصی هستند، استفاده خواهد شد و در صورت نیاز نیز، از هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای سطح شهر نیز استفاده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه ابلاغ استفاده از سالن‌های ورزشی یا خوابگاه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی به منزله این است که همه امکانات در این مکان‌ها فراهم شود تا بتوانیم پذیرش بیمار را داشته‌ باشیم، ادامه داد: اقلام و تجهیزات پزشکی، تغذیه، لجستیک، نیروی انسانی برای مراقبت‌های درمانی و خدماتی، از جمله مواد مورد نیاز برای اجرای بخش‌هایی از طرح شهید سلیمانی است.

مرادی‌نافچی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در تامین فضای مورد نیاز، آزاد کردن نیروی انسانی و خودرو براساس طرح زمان‌بندی باید همکاری لازم را داشته باشند، اظهار کرد: بعد از فراهم کردن نقاهتگاه در هر شهرستان، باید مسئول هر مرکز مشخص شده باشد.

وی با اشاره به جلب و جذب کمک‌های خیرین زنجانی برای تجهیز امکانات مورد نیاز نقاهت‌گاه‌های استان، افزود: باید جامعه را از لحاظ ذهنی و روانی آماده کنیم تا اگر فردی مبتلا به کرونا شد، بداند که بودن در فضای محدود خانواده، سبب ابتلای جدی سایر اعضای خانواده به بیماری خواهد شد که برای جلوگیری از این اتفاق باید به نقاهتگاه منتقل شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: کمیته اجرایی و عملیاتی مقابله با کرونا در همه دستگاه‌های اداری استان از فردا تشکیل می‌شود و با تشخیص و نظر دانشگاه علوم پزشکی استان مکان‌های مورد نظر به نقاهتگاه تبدیل خواهد شد.

 

نظر شما