مدیر کل بهزیستی استان زنجان :

بهزیستی زنجان برای ۳۸۱ مددجو شغل ایجاد کرد

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۴:۳۳:۴۱
کد خبر: ۱۱۰۳۰۰۳
بهزیستی زنجان برای ۳۸۱ مددجو شغل ایجاد کرد
محمد محمدی افزود: امسال ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در زمینه اشتغالزایی به افراد دارای معلولیت به ۱۶ بانک‌ عامل استان اختصاص یافته که همه ساله از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه، تسهیلات قرض الحسنه به منظور اشتغالزایی جامعه هدف نهادهای حمایتی، اعتباراتی از سوی بانک مرکزی ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸۱ نفر از جامعه هدف بهزیستی شاغل شدند که از این تعداد ۱۸۰ نفر را معلولان تشکیل می‌دهند که مبلغ تسهیلات اعطایی هفت میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان است.

محمد محمدی افزود: امسال ۲۳ میلیارد و ۶۰۰  میلیون تومان اعتبار در زمینه اشتغالزایی به افراد دارای معلولیت به ۱۶ بانک‌ عامل استان اختصاص یافته که همه ساله از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه، تسهیلات قرض الحسنه به منظور اشتغالزایی جامعه هدف نهادهای حمایتی، اعتباراتی از سوی بانک مرکزی ابلاغ می‌شود.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر با توجه به اینکه منابع اشتغالزایی به برخی بانک های عامل تخصیص نیافته این امر موجب افزایش پرونده های پشت نوبتی شده است که تخصیص بهنگام منابع به تسریع فرآیندهای لازم کمک می کند.

این مسؤول ادامه داد: سازمان اقدامات متعددی در راستای تثبیت اشتغال و ترغیب کارفرمایان را انجام می دهد و در این اتباط کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی استان را استخدام کند،  به مدت پنج سال از پرداخت سهم بیمه کارفرما معاف هستند و بهزیستی این حق بیمه را پرداخت می کند.   

وی اظهار داشت: توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف، افزایش فعالیت بخش غیردولتی در ارائه خدمات، استفاده از ظرفیت کارفرمایان، مراکز آموزش فنی و حرفه ای وافزایش  اعتبارات اشتغال زایی و بهره گیری از ظرفیت شرکت‌ها و کارخانجات در استان از عمده فعالیت های شاخص به شمار می رود که در راستای ایجاد اشتغال مددجویان انجام گرفته است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور بحث توانمند سازی جامعه هدف واجد شرایط  را به ویژه در امر تسهیلگری اشتغال با همکاری دستگاههای متولی امر بر عهده دارد.

وی  خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال از ابعاد مختلف اهمیت زیادی دارد و در این میان بهزیستی کشور به تنهایی نمی تواند این مهم را به سرانجام برساند و از طرفی ایجاد شغل برای معلولان بسیار مهم است.

 به گفته این مسوول، برای  اینکه این گروه به استقلال مالی و  عزت نفس برسند باید درآمد مالی کافی داشته باشند که در این راستا شغلی متناسب با وضعیت روحی و جسمی  آنان ایجاد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز