معاون استاندار زنجان:

بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها منجر به توسعه استان می‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۱:۲۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۰۴۷۵۶
بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها منجر به توسعه استان می‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: بهره‌گیری از طرفیت سمن‌ها منجر به توسعه استان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی‌نافچی در جلسه سازمان‌های مردم نهاد استان زنجان، با بیان اینکه حمایت، بسترسازی و بهره‌گیری از تشکل‌های مردم نهاد از اولویت‌های استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: به همین علت، اداراتی که مرجع صدور مجوز هستند، باید به این موضوعات توجه داشته باشند و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز مکلف به همکاری با سازمان‌های مردم نهاد هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید در تشکیل سازمان‌های مردم نهاد تسهیل‌گری شود، متذکر شد: سازمان‌های مردم نهاد یک فرصت هستند که حمایت و بهره‌گیری از این ظرفیت منجر به توسعه استان می‌شود. اموری که می‌توانند قانونا به تشکل‌ها واگذار شود، باید توسط دستگاه‌های مرجع صدور مجوز احصا شود. از اینرو انتظار داریم سازمان‌های مرجع صدور مجوز در شرایط کرونایی، سازکار عملیاتی استفاده از این فرصت را برای ضرورت‌های امروز جامعه تعریف کنند.

معاون استاندار زنجان با تاکید بر اینکه یکی از ضروریات فعلی جامعه در شرایط کرونایی فعلی، جلب و جذب کمک‌های مردم برای حمایت آسیب‌دیدگان است، گفت: سازمان مردم نهاد فرصتی است که با کم‌ترین هزینه و علاقمندی نسبت به انجام این کار می‌تواند اقدام کند؛ از دیگر ضروریات جامعه در شرایط کرونایی امروز، آگاهی‌بخشی و اقناع جامعه برای پرهیز از عادی‌انگاری زندگی در شرایط کرونایی است. در این زمینه نیز می‌توان از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد، زیرا اگر مسائل با زبان مردم بیان شود پذیرش‌ها افزایش می‌یابد.

مرادی با یادآوری این موضوع که طرح شهید سلیمانی در استان در حال اجرا بوده که از اهداف اجرای این طرح کاهش زنجیره انتقال است، افزود: در این راستا افزایش تست، قرنطینه افراد مبتلا و شناسایی افراد سالمند از اقدامات در حال انجام است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان، با یادآوری این مطلب که مدیرانی که با سمن‌ها کار کرده‌اند، باید همه اقدامات انجام شده را طی یک هفته در حوزه تشکل‌ها به صورت مستند ارائه کنند، یادآور شد: دستگاه‌هایی که مرجع صدور مجوز هستند باید فعالیت خود و تشکل‌ها را نیز ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه کمک‌هایی که برای کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع می‌شود باید سامانه‌ای باشد، خاطرنشان کرد: این امر سبب می‌شود تا کمک‌ها در مسیر توزیع به نیارمند واقعی قرار گیرد.

 

نظر شما