معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

استاندار زنجان در مدیریت کرونا موفق عمل کرده است

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۱۳:۴۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۶۱۷۹
استاندار زنجان در مدیریت کرونا موفق عمل کرده است
معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: استاندار زنجان تدابیر مناسبی برای کنترل و مدیریت کرونا در مناطق مختلف این استان اتخاذ و عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ علیرضا رییسی  در برنامه خبر شبکه سراسری افزود: استاندار زنجان هریک از معاونان خود را به عنوان مسوول مستقیم پیگیری وضعیت کرونا در شهرستان های این استان تعیین کرده است و جلسات مستمر و روزانه ای برای رصد شرایط موجود در استان برگزار می کند.

وی یادآورشد: این مدیریت ها موجب کاهش بیماری در استان شده و اغلب شهرستانها نیز از وضعیت قرمز خارج شده اند.

استاندار زنجان نیز در این خصوص گفت: هر یک از معاونان به همراه یکی از معاونان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مسوولیت پیگیری عملیاتی شرایط کرونایی شهرستان ها را برعهده دارند و به طور میدانی نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را در این مناطق بررسی می‌کنند.

فتح الله حقیقی تاکید کرد: این نمایندگان با بررسی شرایط شهرستان‌ها در صورت لزوم تدابیر لازم جهت تشدید محدودیت‌ها را به اجرا گذاشته و موارد مورد نیاز به تصویب استانی را به ستاد استانی کرونا ارائه می کنند.

وی با تاکید بر همکاری های بین بخشی و عموم مردم جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و حفظ سلامت افراد جامعه یادآورشد: با این همکاری ها و رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های وضع شده، شهرستانهای استان زنجان به جز طارم که همجوار با استانهای شمالی کشور که در وضعیت قرمز و پیک بالای بیماری قرار دارند، دیگر شهرستانهای استان از وضعیت قرمز خارج شده اند.

حقیقی گفت: هم اکنون شهرستانهای سلطانیه و ایجرود در وضعیت زرد کرونایی و دیگر نقاط استان نیز در شرایط نارنجی قرار دارند.

 رصد و بررسی وضعیت کرونایی شهرستان خدابنده بر عهده مشاور و مدیرکل حوزه استاندار زنجان، نظارت بر شهرستانهای ابهر، خرمدره و سلطانیه بر عهده معاون سیاسی و امنیتی استاندار و شهرستان طارم بر عهده معاون عمرانی استاندار گذاشته شده است و معاون اقتصادی استاندار زنجان نیز در شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان بر روند اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت دارند.

از زمان شیوع کرونا تا کنون مجموع موارد مثبت بر اساس یافته های آزمایشگاهی ۴۰ هزار و ۲۴۹ نفر بوده و موارد مثبت فوتی نیز به عدد یک هزارو ۲۰ نفر رسیده است در این مدت پنج هزارو ۱۴۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستانهای استان نیز با بهبودی کامل ترخیص شده اند. هم اکنون ۳۹۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند و ۱۷ هزار و ۶۳۵ نفر نیز آمار تجمعی بستری های کرونایی در این استان است.

 
 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز