استاندار زنجان:

پرستاران طی ۱۰ ماه گذشته از جان مایه گذاشته اند

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۳:۰۷:۲۷
کد خبر: ۱۱۰۷۲۲۴
پرستاران طی ۱۰ ماه گذشته از جان مایه گذاشته اند
استاندار زنجان گفت: زحمت ۱۰ ماه تلاش کادر درمان برای مقابله با کرونا و اجرای چند مرحله آزمایش در سطح ملی بر دوش همه عوامل درمانی بویژه پرستاران بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در مراسم گرامیداشت روز پرستار که در سالن همایش های استاد رضا روزبه بیمارستان آیت الله موسوی زنجان و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: پرستاران همچون فرشتگان رحمت برای مراقبت از بیماران در این روزها سنگ تمام گذاشته و جلوه های ایثار را در سنگر بهداشت به نمایش گذاشتند و برای چنین انسانهایی نمی توان جایگزینی یافت.

استاندار زنجان با قدردانی از تلاش ۱۰ ماهه همه عوامل بهداشتی، در مانی، بیمارستانی و خدماتی برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد: استان زنجان با همراهی مردم و در میدان بودن مدیران مرتبط با پیشگیری از کرونا، موفق ترین استان در مقابله و کاهش تعداد مبتلایان به این ویروس هزار چهره بوده است بطوریکه وزیر بهداشت و معاونان وی در برنامه های رادیویی و تلویزیونی به آن اذعان داشتند.

وی این همراهی مردم را در شب یلدا برای به خطر نیفتادن سلامت خانواده و اطرافیان بسیار مهم دانست و افزود: زنجان جزء استان‌هایی است که تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در پیک سوم، تقریبا نصف تعداد مبتلایان در پیک دوم بوده ‌و باید در آخرین شب پاییز و روزهای آینده مراعات حال یکدیگر و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در اولویت قرار دهیم.

اشغال تخت‌های بیمارستانی بخاطر کرونا روند نزولی دارد.

استاندار زنجان گفت: اکنون تعداد بستری شدگان‌مبتلا به کرونا با کاهش ۴۰ نفری به ۶۸ نفر رسیده و از سوی دیگر ۶۵ نفر هم ترخیص می شوند و نباید فراموش کنیم که در جریان درمان بیماران، پرستاران چه جان‌فشانی‌ها می کنند و رنج ساعت‌ها کار و دوری از خانواده را به جان میخرند تا هموطنانشان با سلامتی به آغوش خانواده باز گردند.

به گفته رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان، با تامین و تجهیز امکانات لازم برای نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا، روزانه ۱۲۰۰ تست گرفته می شود و توان گرفتن ۲۰۰۰ تست را نیز داریم.

وی از مردم خواست با مراعات شیوه‌نامه های بهداشتی بار بزرگی از دوش پرستاران بردارند چرا که این کار بزرگترین و بهترین هدیه برای قدردانی از این فرشتگان سلامت است.

 

نظر شما