معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

تجهیز نقاهتگاه‌ها در زنجان با اولویت‌بندی انجام می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۴:۲۶:۴۵
کد خبر: ۱۱۰۷۳۱۹
تجهیز نقاهتگاه‌ها در زنجان با اولویت‌بندی انجام می‌شود
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: طبق برنامه ریزی ها، با تجهیز، تکمیل و پذیرش بیمار در نقاهتگاهی به میزان بالای ۵۰ درصد، نقاهتگاه بعدی آماده سازی می شود که چنین اقدامی تحقق برنامه‌های ترسیم شده را هدفمند می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در جلسه بررسی طرح شهید قاسم سلیمانی در استان با اشاره به اینکه شیوه نامه پشتیبانی و تامین اقلام مالی اینطرح تهیه شده است، افزود:  در این شیوه نامه ۹ محور نیازهای اجرایی طرح از قبیل تامین اقلام حفاظت بهداشت فردی در نقاهتگاه‌ها و اقلام حفاظتی فردی برای تیم عملیاتی لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: حمایت از خانواده های نیازمند، تامین تجهیزات مورد نیاز پزشکی، تامین خودرو، نیروی خدماتی مورد نیاز اجرای طرح، اطلاع رسانی و اقناع سازی افکار عمومی در خصوص اجرای این طرح تامین اعتبار و مستندسازی اقدامات استانی مدیریت کرونا را شامل می‌شود.

این مسوول ادامه داد: در این راستا علوم پزشکی برآورد مالی برای اجرای طرح در هشت محور و ماهانه ۱۶ میلیارد تومان انجام داده و تفکیک های شهرستانی آن نیز مشخص شده است.

وی اظهار داشت: طرح شهید قاسم سلیمانی در سه مرحله ۴۰، ۴۰ و ۲۰ درصدی در استان اجرا خواهد شد که تحقق منابع لازم مکانیزم‌هایی را می‌طلبد که مسوول هماهنگی سه محور تامین اقلام حفاظتی و بهداشتی، اقلام حفاظت فردی و حمایت از خانواده ها در استان با معاونت اقتصادی استانداری است.

مرادی افزود: در این خصوص می‌توان از ظرفیت های کارخانجات برای تحقق برنامه ها استفاده کرد و اینگونه نباشد که همه نقاهتگاه‌ها در شهرستانها فعال شود و استقبالی انجام نگیرد و در این ارتباط به دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد شد در خصوص فعال سازی نقاهتگاه‌ها اولویت بندی شود.

این مسوول ادامه داد: تامین تجهیزات مورد نیاز پزشکی و مسوولیت هماهنگی این کار به عهده دانشگاه علوم پزشکی استان و تامین خودرو و نیروی خدماتی مورد نیاز به معاون توسعه مدیریت منابع استاندار واگذار شده است که در این میان ۲۵ درصد خودروهای دستگاههای اجرایی با راننده در اختیار این طرح قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: جذب نیروی داوطلب شاغل در دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی با تشکیل کمیته مراقبتی در نقاهتگاهها و بر اساس اعلام مسوول نقاهتگاهها با هماهنگی فرمانداران و معاون توسعه مدیریت منابع استاندار انجام می‌گیرد.

مرادی خاطرنشان کرد: بحث اطلاع رسانی، اقناع سازی و افکار عمومی در خصوص اجرای طرح نیز با مسوولیت معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان بوده و اختصاص بیلبوردها و تلویزیون شهری، بهره‌گیری از سامانه های اطلاع رسانی هیات های مذهبی، سازمان های مردم‌نهاد و بهره‌گیری از فضای مجازی در ۲ حوزه مورد توجه قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: تلاش می‌شود در این طرح لزوم همراهی برای حضور در نقاهتگاه‌ها تبیین شود و تامین اعتبار و مستندسازی اقدامات استانی مدیریت کرونا در طرح شهید قاسم سلیمانی نیز به مدیریت و برنامه ریزی استان سپرده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز