معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان اعلام نمود:

برگزاری مجازی مراسم فاطمیه در مناطق نارنجی

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۲:۴۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۰۳۰۳
برگزاری مجازی مراسم فاطمیه در مناطق نارنجی
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا، مراسم فاطمیه در مناطق نارنجی و قرمز کرونایی به صورت مجازی و در مناطق زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و دسته‌روی نیز در هیچ‌کدام از مناطق نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی‌نافچی در قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور از بستری ۵۰ هزار ایرانی جلوگیری کرده و ۲۰ درصد تصادفات جاده‌ای را نیز کاهش داده است، اظهار کرد: از اول آذرماه تاکنون، اعمال قانون ۲ میلیون ریالی به تعداد ۹۱۱۶ فقره به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال، اعمال قانون ۵ میلیون ریالی به تعداد ۱۹۸۴ فقره به مبلغ ۹ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال و اعمال قانون ۱۰ میلیون ریالی نیز به تعداد ۷۹۱ فقره انجام شد.

وی با بیان اینکه امروز رویکرد کلی کشور و استان، کاهش میزان فوتی و بستری ناشی از بیماری کرونا است، افزود: در راستای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی برای جداسازی فرد مبتلا به کرونا از سایر اعضای خانواده، طرح نقاهت‌گاه‌ها در استان برای پیشگیری از افزایش ابتلا به بیماری کرونا طراحی شده است.

این مسئول با اشاره به صیانت، تکریم و تبلیغ مناسبت‌های مختلف در استان، تصریح کرد: با استناد به نامه رئیس قوه قضائیه، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سخنگوی وزارت بهداشت، امسال برگزاری مراسم فاطمیه در مناطق نارنجی و قرمز کرونایی به صورت مجازی و در مناطق زرد با تعداد محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی (استفاده از ماسک، رعایت فاصله دو متری و غیره) خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به لزوم توجیه مادحین، هیئات مذهبی و روحانیون استان در خصوص مراسم فاطمیه امسال، ادامه داد: امسال برای برگزاری مراسم فاطمیه از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیمای استان استفاده شده و هر خانه یک بیت‌الزهرا خواهد بود.

مرادیافچی با تاکید بر اینکه امسال در مراسم فاطمیه همانند ایام محرم هیچ‌گونه دسته‌روی در استان زنجان نخواهیم داشت، اظهار کرد: نذورات باید به سمت نقاهتگاه‌ها و حمایت طرح شهید قاسم سلیمانی، بیماران کرونایی و آسیب‌دیدگان از شیوع این بیماری سوق داده شود.

وی در رابطه با ایجاد فضای محیطی برای مراسم فاطمیه، خاطرنشان کرد: امسال همانند سال‌های گذشته تبلیغات محیطی برای مراسم فاطمیه در استان انجام می‌شود ولی نباید مردم را به جلسه روضه و عزاداری حضوری دعوت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز