مدیر درمان استان زنجان:

یک‌هزار و ۴۰۰ کرونایی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی زنجان ترخیص شدند

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۳:۴۷:۲۰
کد خبر: ۱۱۱۱۱۵۴
یک‌هزار و ۴۰۰ کرونایی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی زنجان ترخیص شدند
از زمان شیوع کرونا تا کنون یک‌هزار و 610 بیمار کرونایی در بیمارستان های تامین اجتماعی استان بستری شدند که از این تعداد حدود یک هزار و 400 نفر بدون مشکلی خاص ترخیص شدند و اکنون 37 بیمار نیز بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ دکتر علی محمدی اظهار داشت : از زمان شیوع کرونا تا کنون یک‌هزار و ۶۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های تامین اجتماعی استان بستری شدند که از این تعداد حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر بدون مشکلی ترخیص شده و اکنون 37 بیمار نیز بستری هستند.

 دکتر علی محمدی مدیر درمان استان زنجان گفت: از زمان شیوع کرونا تا کنون یک‌هزار و ۶۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های تامین اجتماعی استان بستری شدند که از این تعداد حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر بدون مشکلی خاص ترخیص شدند و اکنون 37 بیمار نیز بستری هستند.
دکتر علی محمدی روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار تامین گفت : از زمان شیوع کرونا تا کنون ۹۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های تامین اجتماعی زنجان فوت شدند که ۵.۳ درصد مبتلایان را شامل می شود و در این میان همه مرگ و میرها به جز ۲ مورد ، همه بالای ۶۵ سال سن و دارای بیماری های زمینه ای بودند.
وی اضافه کرد: ۲ مورد از مرگ و میرهای کرونایی در سنین پایین تر و  افراد دارای  بیماری زمینه ای بودند که خدمات ارائه شده از قبیل نحوه درمان این بیماران مورد تایید مراکز صلاحیت دار قرار گرفت و در زمان حاضر با توجه به محدودیت ها و شرایط اعمال شده پس از مدتی سیر نزولی بیماری را در استان و بیمارستان های تحت پوشش شاهد هستیم.
این مقام مسوول تصریح کرد : خوشبختانه با اختصاص ۶۰  تخت بیمارستانی در بیمارستان امام حسین(ع)  زنجان و ۳۰ تخت در بیمارستان امید ابهر به بیماران کرونایی تا به امروز نیازی به افزودن تخت بیشتر وجود نداشته، هرچند در برخی مواقع و شرایط اضطراری تخت های بخش های دیگر به این بیماران اختصاص یافت که در زمان حاضر با تعداد تخت تعیین شده همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.
مدیر درمان استان در خصوص تعداد فعال تختهای بیمارستانهای تامین اجتماعی زنجان نیز گفت در حال حاضر بیمارستان امام حسین شهر زنجان با ۱۴۲ و امید ابهر با ۷۸ تخت در حال خدمات رسانی به جامعه هدف خود هستند و از ابتدای شیوع کرونا از اسفند سال گذشته مقرر شد بیمارستان های تامین اجتماعی استان و دیگر مراکز درمانی استان حداکثر میزان تخت را در اختیار بیماران کرونایی استان قرار دهند.
وی همچنین اظهار داشت: بر این اساس مدیریت درمان تامین اجتماعی استان نیز بدون محدودیت و با توجه به حساسیت و خطر بیماری با اولویت اول ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی را مورد توجه قرا داد که  در این خصوص هرگز فعالیت های عادی مراکز درمانی متوقف نشد.
دکتر محمدی تاکید کرد ، بیمارستان‌های امام حسین(ع) و امید فعالترین مراکز در حوزه موالید بوده و  به هیچ وجه تعطیل نشده و در زمان حاضر نیز خدمات رسانی آنها همچنان ادامه دارد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اطلاع رسانی های لازم از طریق نصب پوسترها، بنرهای آموزشی، آگاهی بخشی در محوطه و سطح شهر در خصوص مراجعات غیرضرور به بیمارستانها و راه های پیشگیری از شیوع این بیماری و عدم ارائه خدمات به افراد بدون ماسک انجام شده است.
وی با قدردانی از زحمات پزشکان و کادر درمان و پرسنلی که به نوعی در این امر خداپسندانه دخیل هستند خاطرنشان کرد: کادر درمان با برنامه ریزی های انجام گرفته و استفاده از نیروهای بخش های دیگر همچنین فراهم کردن تجهیزات و داروی مورد نیاز تلاش می کنند تا از کیفیت خدمت رسانی به بیماران کاسته نشود.
گفتنی است تامین اجتماعی در ۲ بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمات خود را به گروه‌های تحت پوشش ارائه می‌کند که در حوزه درمان مستقیم و بر اساس آمار ارائه شده سازمان تامین اجتماعی ۴۱۲ مرکز درمانی در سطح کشور دارد که از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌ها تا دور افتاده ترین نقاط کشور را خدمت رسانی می کند.
۲۳۰ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، ۱۳۵ مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، ۳۵ درمانگاه خصوصی و دولتی و ۱۲ بیمارستان درسطح استان زنجان طرف قرار داد تأمین اجتماعی در زنجان هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز