معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار زنجان:

جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان زنجان برگزار شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۲:۳۲:۱۳
کد خبر: ۱۱۱۱۶۹۷
جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان زنجان برگزار شد
خدابخش مرادی نافچی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ضمن تبریک هفته سوادآموزی ابراز داشت :نهضت سواد آموزی ناشی از نگاه بلند امام راحل عظیم شان و نگاه فرهنگی انقلاب اسلامی است که با رویکرد دینی ، فرهنگی و مردمی و توسعه ای پرورش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان زنجان با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار و سایر اعضا در محل پیامبر اعظم استانداری زنجان تشکیل شد.

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، خدابخش مرادی نافچی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ضمن تبریک هفته سوادآموزی ابراز داشت :نهضت سواد آموزی ناشی از نگاه بلند امام راحل عظیم شان و نگاه فرهنگی انقلاب اسلامی است که با رویکرد دینی ، فرهنگی و مردمی و توسعه ای پرورش یافت.
مرادی ادامه داد: اگر امروزه سواد و سلامت محور توسعه است، این دو در جمهوری اسلامی ایران همواره در سطوح مختلف، مد نظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده و هست و ما نیز به نوبه خود باید در این زمینه تلاش نماییم .
مرادی در ادامه افزود: یکی از کارکرد امروزی علم آن است که به سلامت جامعه کمک می کند و مبنای اول سواد خواندن و نوشتن است و سواد با توسعه رابطه مستقیمی دارد.
وی ضمن تبریک به آموزش و پرورش استان در کسب موفقیت های کشوری در حوزه سواد آموزی اظهارداشت : سواد آموزی امروزه کار سختی است چراکه باید پیگیر مخاطبین خود باشد و آن را تشویق به سوادآموزی نماید که همه حوزه های اداری اجرایی و فرهنگی باید در این موضوع همکاری نمایند.
مرادی با اشاره به عوامل انگیزشی در جذب سواد آموزان تصریح کرد: تفاهم‌نامه هایی که آموزش و پرورش با سایر ارگانها در زمینه سواد آموزی دارد باید به مرحله اقدام و اجرا برسد و بر فرصت های جدید و بومی سازی شده برای جلب و جذب سوادآموزان توجه شود.
وی همچنین به نقش بی بدیل صدا و سیما در اقناع سازی اشاره کرد و ابراز داشت: برنامه های صدا و سیما به ویژه بخش رادیویی می تواند در زمینه جذب و تشویق افراد بی سواد موثر باشد.
حسن مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تبریک سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی گفت : در ارزیابی های وزارتی، شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، عنوان برتر ملی را کسب کرده است و همچنین سواد آموزی استان حائز چهار رتبه کشوری دیگر نیز در این حوزه شده است .
مظفری با بیان اینکه کارهای خوب و شایسته ای در نهضت سواد آموزی استان در راستای جذب بی سوادان و کم سوادان انجام گرفته است، تصریح کرد: سهمیه اختصاص یافته برای جذب سوادآموزی استان، چهار هزار و ۶۰۰ نفر در سه دوره آموزشی بود که این امر با همت همکاران این حوزه تحقق یافته است .
در این جلسه فرحناز فتحی معاون سوادآموزی استان نیز گزارشی از مصوبات جلسات گذشته، طرح پیوند سواد و زندگی و اجرای طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایری را ارائه نمود.

 

نظر شما