معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

بانوان زنجانی همواره در شرایط حساس جامعه پیشگام هستند

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۳:۴۹:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۲۴۳۸
بانوان زنجانی همواره در شرایط حساس جامعه پیشگام هستند
معاون سیاسی، امنیتی استانداری زنجان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای زن گفت: بانوان زنجانی همواره در شرایط حساس جامعه پیشگام هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت زنجان ضمن تسلیت شهادت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، با تقدیر از اقدامات عمل آمده توسط بنیاد شهید، اظهار کرد: در حوزه تجلیل و تکریم شهدا در طرح شهید سلیمانی توجه ویژه‌ای به والدین شهدا شده است.
وی با اشاره به کهولت سن اغلب والدین شهدا، خواستار تداوم پیگیری بنیاد شهید از وضعیت سلامت این عزیزان در شرایط شیوع کرونا شد و گفت: در راستای حفظ سلامت والدین شهدا با همه دستگاه‌های اجرایی در کنار بنیاد شهید هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی استانداری زنجان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای زن تصریح کرد: بانوان زنجانی همواره در شرایط حساس جامعه پیشگام هستند.
وی ادامه داد: نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس باید برای همه اقشار جامعه تبیین شود و همه دستگاه‌ها باید در تبیین بانوان شهیده استان توجه ویژه داشته باشند.
مرادی با اشاره به اینکه معرفی بانوان شهیده استان در قالب تولیدات فرهنگی موثر است، افزود: با تولید آثار فاخر فرهنگی در این خصوص می‌توانیم این بانوان را به عنوان الگو معرفی کرده و قدردان جانفشانی‌های شهدا باشیم.
وی با تاکید بر اینکه وصیت شهدا برای ما الگو است، اضافه کرد: ترویج هنرمندانه و تبلیغ فن‌آورانه فرهنگ ایثار و شهادت در مناسبت‌ها توسط دستگاه‌ها انجام شود تا تاثیر‌گذار باشد.
معاون سیاسی، امنیتی استانداری زنجان در پایان گفت: پرهیز از موازی‌کاری و اهتمام در اجرای برنامه‌های عمق و اثرگذار انجام شود و تمامی کمیته‌ها در وظایف محوله و گزارش کار از برنامه‌های اجرایی و در دست اقدام، با ارتباط دادن موضوع به کنگره 3535 شهید استان در سه مرحله قبل، حین و بعد از کنگره برنامه اجرا کنند.

امام جمعه موقت زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه از صدر اسلام زنان همراه با مردان همواره در جنگ‌ها حضور داشتند، ادامه داد: در جنگ احد نیز یکی از بانوان مسلمان از وجود پیامبر محافظت کردند.
حجت‌الاسلام سید رضا موسوی با بیان اینکه نقش تاریخی زنان در عرصه‌های مختلف، افزود: ما افتخار می‌کنیم در کشوری هستیم که بانوان شیرزن فرزندان خود را با فرهنگ ایثار و شهادت تربیت می‌کنند.

در بخش دیگری از این جلسه مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه در همه عرصه‌های کشور، مدیون مقاومت همین مردم هستیم، اظهار کرد: کنگره شهدا در راستای پاسداشت شیرزنانی است که با الگو گرفتن از فاطمه زهرا(س) شهدا را برای دفاع از کشور تربیت کردند.
ماهرخ بلوری با تاکید بر اینکه ارج نهادن به شهدای زن به دلیل تاثیرگذاری در خانواده ضروری است، یادآور شد: استان زنجان ۱۱۴ زن ایثارگر، شهید و جانباز دارد.
وی همچنین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه بانوان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: نامگذاری پارک و اماکن به نام بانوان شهیده، نامگذاری مدارس، مهدهای کودک و مهدهای قرآنی به نام دختران خردسال شهیده صدور شناسنامه بانوان شهیده استان از برنامه‌های پیشنهادی در حوزه بانوان است.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری زنجان تصریح کرد: شناسایی زنان ایثارگر نخبه، برنامه‌ریزی برای تولید آثار شهدای بانوان، کاشت نهال به نام بانوان شهیده، برگزاری تکریم و تجلیل از خانواده‌های شهدا، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه شاد در راستای معرفی بانوان شهیده به ویژه دانش‌آموزان، مکاتبه با فرمانداران و اطلاع‌رسانی برنامه از برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای گرامیداشت بانوان شهیده و کنگره ملی 17 هزار بانوی شهید کشور است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز