با هدف مدیریت انرژی و صرفه‌جویی در مصرف گاز صورت می گیرد؛

آغاز پایش مصرف گاز در ادارات و دستگاه های اجرایی استان زنجان

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۴:۲۸:۱۵
کد خبر: ۱۱۱۲۵۰۲
آغاز پایش مصرف گاز در ادارات و دستگاه های اجرایی استان زنجان
موسی احمدلو اعلام کرد: این طرح در پی برودت هوا و افزایش مصرف گاز و بر اساس بخشنامه ابلاغی از طرف معاون اول رییس جمهور به منظور مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ موسی احمدلو گفت: با تشکیل جلسات مرتبط در استانداری و ابلاغ به کلیه ادارات و نهادهای دولتی در جهت رعایت حداکثرصرفه جویی، گاز زنجاندر پی انجام رسالت سازمانی و مسئولیت اجتماعی خود، با تشکیل گشت های پایش مصرفِ گاز در ادارات و ارگانهای دولتی؛ به مدیریت مصرف انرژی می پردازد.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجانمهم ترین عوامل مورد بررسی در این پایش را معاینه فنی، عملکرد صحیح موتورخانه ها، وسایل گازسوز و رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه در فضای داخلی عنوان کرد.
مهندس احمدلو با بیان اینکه این شرکت با مشارکت نیروهای بسیجی حوزه گاز،به صورت مستمر در ساعات کاری ایام هفته و نیز در تعطیلات پایان هفته مصرف گاز و رعایت دمای رفاه در ادارات استان را رصد کرده واز نزدیک مورد پایش قرار می دهد؛ برضرورتصرفهجوییمشترکینخانگیواداریدرمصرفگاز طبیعی تاکید کرد و ابراز داشت: کارشناسان این شرکت در بازدیدهای ادواری نسبت به تکمیل چک لیست مصرف انرژی اقدام کرده و بر اساس این چک لیست تکمیلی، مشاوره و پیشنهادات اجرایی در راستای مدیریت مصرف نیز ارائه می شود.
وی یادآور شد: در صورت عدم رعایت صرفه جویی در مصرف یا عدم رعایت دمای رفاه، ادارات پرمصرف در مرحله اول اخطار کتبی به این ادارات ابلاغ شده و در صورت مشاهده مجدد عدم رعایت صرفه جویی یا عدم رعایت دمای رفاه، لیست اداراتی که در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند به استانداری اعلام و در مراحل بعدی برابر قوانین و مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام اینکه تاکنون در تمامی دستگاه های اجرایی استان به تعدادیک هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی و پایش انجام شده است؛ تصریح کرد:  از این تعداد؛ یک هزار و ۳۰ دستگاه؛ اصول مصرف بهینه گاز طبیعی را رعایت کرده، ۳۱۰ دستگاه به دلیل عدم رعایت موارد اعلامی اخطار اولیه دریافت و ۲۶۰ دستگاه اجرایی نیز به دلیل عدم رعایت اخطار اولیه با قطعی گاز مواجه شدند.
مهندس احمدلو با اشاره به دیگر موارد درخواستی شرکت گاز برای مدیریت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در بخش اداری تصریح کرد: رعایت دمای دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها و فضای عمومی سرپوشیده، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز و انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها و استفاده از دستگاه های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا A و B از جمله اقدامات لازم الاجرا توسط ادارات و دستگاه های اجرایی گاز استان است.
وی اضافه کرد: با افزایش برودت هوا و افزایش مصارف گاز طبیعی در چند ماه مانده به پایان سال؛ صرفه جویی در مصرف این حامل انرژی بسیار مهم بوده و مشترکان گرامی با رعایت الگوی مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه گاز زنجان رادرارائه خدمات مستمر یاری دهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز