سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان :

خانه های هلال استان زنجان به ۱۱۰ مورد رسید

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۳:۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۱۳۷۸۸
خانه های هلال استان زنجان به ۱۱۰ مورد رسید
علی طاهری روز پنجشنبه در آیین افتتاح خانه های هلال موسسه خیریه کلبه مهربانی و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در محله فرودگاه ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهراسلام الله علیها و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: جمعیت هلال احمر در چهار حوزه امداد و نجات، جوانان، داوطلبان و آموزش در خدمت اعضای خانه های هلال است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با افتتاح 2 خانه هلال جدید در شهرستان زنجان، تعداد این خانه ها در سطح استان با هدف پاسخگویی به حوادث و ارتقای فعالیت های داوطلبی بشر دوستانه در سطح مناطق شهری و روستایی به 110 مورد افزایش یافت.

علی طاهری روز پنجشنبه در آیین افتتاح خانه های هلال موسسه خیریه کلبه مهربانی و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در محله فرودگاه ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهراسلام الله علیها و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: جمعیت هلال احمر در چهار حوزه امداد و نجات، جوانان، داوطلبان و آموزش در خدمت اعضای خانه های هلال است.
وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر استان زنجان در نظر دارد با ساماندهی و هم افزایی توان خیریه کلبه مهربانی و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) خدمات موثری را برای نیازمندان و آسیب دیدگان ارائه دهد.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به دنبال هماهنگی و تعامل در زمان وقوع بحران برای آسیب دیدگان هستیم تا کمک های هلال احمر توسط خود موسسه کلبه مهربانی و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) توزیع و به دست نیازمندان برسد.
طاهری بر ارائه آموزشی همگانی توسط هلال احمر تاکید کرد و ادامه داد: طرح آموزش همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه های هلال و سرای محلات و اقدامی اولیه برای ایجاد تاب آوری مردم مناطق و محلات در برابر آسیب های محیطی، حوادث و سوانح می باشد.
وی خاطرنشان کرد: این مهم می تواند منجر به جذب و تربیت داوطلبان و تیم های قدرتمند آموزش دیده در استان زنجان شود و افراد بهره مند از آموزش بتوانند تا زمان رسیدن نیروهای امدادی برای خود، اعضای خانواده، دوستان و همسایگان کمک برسانند.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح آموزش همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه های هلال و سرای محلات مبتنی بر نیاز محلی است که در آن گروه های مختلف جامعه بر اساس رده سنی و نیازخود در زمینه کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه های هلال آموزش می بینند.
طاهری یادآوری کرد: با این اقدام می توانیم به افزایش سرانه آموزشی شهروندان، پاسخگویی و واکنش در برابر حوادث و بحران ها با کمک ظرفیت سازی و توانمند کردن جوامع محلی به ویژه در مناطق دارای خانه های هلال و ایجاد پل ارتباطی و تعامل بین جوامع شهری و روستایی و جمعیت هلال احمر کمک قابل توجهی کنیم.
وی اظهارداشت: خانه هلال شعبه ای کوچک از هلال احمر استان زنجان در سطح شهرها و روستاها به شمار می رود و این مراکز نقش بسیار محوری و مهمی در مدیریت بحران دارند.
وی تاکید کرد: فعالیت خانه های هلال و تقویت آن، منجر به تقویت و توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی و شهری و ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه وافزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح و بلایای طبیعی می شود.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک مکتب بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مکتبی مستقل بود.
حجت الاسلام جواد نصیری در ادامه این مراسم ضمن تسلیت شهادت ایام فاطمه زهرا سلام الله علیها و سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: آیه من احیا الناس فکانما احیا الناس جمیعا این نشان دهنده این است که انسان باید شاگرد قرآن و اهل بیت علیهم السلام باشد تا بتواند جلال و جمال خدا بر روی زمین باشد.
وی اظهارداشت: بر همین اساس شخصیتی مانند حاج قاسم سلیمانی شاگرد قرآن و اهل بیت بود در نتیجه این شهید والامقام مکتبی شد که برای همه دوستداران این شهید الگو است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طبیعت انسان هم کمال جو هست به همین خاطر نباید فقط در یک جهت حرکت کنند بلکه باید این زندگانی و حیات دنیوی پلی برای حیات ملکوتی باشد و به همین خاطر بعضی ها جعفر طرار و بعضی‌ها نیز با توکل بر خدا و حیاتی ملکوتی جعفر طیار می‌شود.
حجت الاسلام نصیری یادآوری کرد: شهیدان در اصل رهبری راهیان کوی راه شهادت هستند و حتی بشارت می دهند کسانی که به آنها ملحق نشده اند می فرمایند که لا خوف علیهم ولاهم یحزنون جمعیت هلال احمر هم در این حیطه وظیفه رساندن دست توانمند به دست نیازمندان دارد.
وی افزود: خانه‌های هلال هدفی را دنبال می کند که علاوه بر آموزش ها در اصل نوعی پایگاه است برای کمک های مردمی نسبت به همان منطقه و این نویدی باشد برای اینکه بتوانیم به الگو و سیره قرآن جامه عمل بپوشانیم.

 

 

نظر شما