استاندار زنجان در جلسه ستاد گرامی‌داشت ایام‌الله دهه‌فجر تاکید کرد:

ضرورت برگزاری ایام‌الله دهه‌فجر در بستر فضای مجازی

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۳:۳۹:۴۸
کد خبر: ۱۱۱۳۸۲۴
ضرورت برگزاری ایام‌الله دهه‌فجر در بستر فضای مجازی
استاندار زنجان تاکید کرد: مراسم پیش روی ایام‌الله دهه‌فجر باید در راستای پایداری شرایط کرونایی در استان و حفظ سلامت مردم در بستر فضای ‌مجازی و با استفاده از ظرفیت رسانه استانی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد گرامی‌داشت ایام‌الله دهه‌فجر، با اشاره به اینکه دی‌ماه یادآور روزها و مناسبت‌هایی است که هریک جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: امسال این ماه با شهادت سرباز وطن شهید سردار سلیمانی رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و متاسفانه به خاطر شیوع کرونا نمی‌توانیم مراسم را در فضای حقیقی برگزار کنیم. هرچند مرکز استان به غیر از شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره از لحاظ بیماری کرونا در وضعیت زرد قرار گرفته است، ولی شرایط زرد هم برای برگزاری همه مراسم در پیش روی به صورت حقیقی ممنوع است.

این مسئول با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها تابع ابلاغیه‌های ستاد ملی و استانی کرونا هستند، عنوان کرد: طرح‌های هوشمندی برای کنترل شیوع بیماری کرونا در کشور و استان به مرحله اجرا درآمده است که یکی از این طرح‌ها، طرح شهید قاسم سلیمانی است که شاهد آثار خوب اجرای این طرح در سراسر کشور و نیز استان زنجان هستیم.

مقام عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه همه باید در حفظ این شرایط به نوعی مشارکت کنند، یادآور شد: مراسم پیش روی باید در بستر فضای مجازی و با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای استانی برگزار شود؛ چراکه باید در چنین شرایطی حافظ سلامت مردم باشیم.

حقیقی به تشکیل کمیته‌های مربوطه برای برگزاری هرچه باشکوه ایام‌الله دهه‌فجر تاکید کرد و گفت: ستادها و کمیته‌های فرعی در مناطق استان نیز ملزم به اجرای برنامه‌های اعلام شده از سوی شورای تبلیغات اسلامی استان در این ایام است؛ این در حالی است که اجرای مراسم پیش رو باید در چارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی و باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

در ادامه این جلسه، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز با اشاره به ضرورت بزرگ‌داشت ایام‌الله دهه‌فجر، اظهار کرد: ۴۲ سال است که این بزرگداشت با پوست و گوشت همه ما عجین شده و می‌توان گفت که یک تکلیف شرعی، اجتماعی و ملی است.

آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به شرایط کنونی جامعه، تصریح کرد: بزرگداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن مکانیزم‌های سال‌های گذشته را نخواهد داشت ولی باید حداقل‌ها را فراموش نکنیم و در حد توان در این شرایط انجام وظیفه کنیم.

وی با تاکید بر اقداماتی که توسط کارگروه‌های تعیین شده ستاد بزرگ‌داشت انجام خواهد شد، افزود: نباید در این شرایط مردم را فراموش کرد؛ چرا که مردم در سال‌های گذشته پای کار بودند و از این رو این جشن، یک جشن مردمی است و باید به گونه‌ای فضای مجازی را مدیریت کرد تا از ظرفیت خود مردم هم استفاده شود.

خاتمی با اشاره به اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی، شهیدان زیادی را تقدیم این نظام کردیم، ادامه داد: هر چه نیرو و انرژی داریم باید برای برگزاری سالگرد شهید سلیمانی به‌کار بگیریم و باید راه و رسم این شهید بزرگوار را تا پایان ظهور منجی عالم بشریت ادامه دهیم.

 

نظر شما