استاندار زنجان در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان:

رعایت اصول بهداشتی بهترین نسخه مقابله با کروناست

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۱:۴۹:۳۵
کد خبر: ۱۱۱۶۳۸۳
رعایت اصول بهداشتی بهترین نسخه مقابله با کروناست
استاندار زنجان گفت: با رعایت مردم و اصناف و تلاش مدیران فقط یک شهرستان استان در وضعیت نارنجی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  فتح الله حقیقی در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان با بیان اینکه خوشبختانه در استان زنجان حدود 90 درصد از افراد جامعه، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند گفت: نباید آن عده قلیل با سهل انگاری سلامتی دیگران را به خطر بیاندازند.

وی با بیان اینکه جهش ویروس کرونا فوق العاده بالاست و فرد مبتلا به این ویروس بطور حتم کسانی که با وی در تماس بوده اند را نیز مبتلا می کند افزود: در استان زنجان هر فردی که نمونه تست pcr وی مثبت اعلام شود علاوه بر اینکه خودش قرنطینه می شود 10 نفر از نزدیکان و کسانی که با او در تماس بوده اند نیز به مدت 14 روز قرنطینه خواهند شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان همچنین از معاونان استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران خواست مناطقی که در شهرستان ها احتمال آلودگی به ویروس در آن وجود دارد را سریعا بررسی و کنترل نمایند و تمام تمرکز آنها نیز به این امر مهم باشد.

استاندار زنجان تاکید کرد: در ادارات و اصناف بویژه دفاتر پیشخوان دولت و پلیس +10، هم خدمات دهنده و هم خدمات گیرنده باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند، در غیر اینصورت تخلف محسوب می شود.

مقام عالی استان از مدیران حراست ها نیز خواست به دقت رصد نمایند کارکنانی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند با هماهنگی مدیر مجموعه از طریق دورکاری امور محوله را انجام دهند.

استاندار زنجان از مردم خواست همچنان طرح استفاده ازماسک بصورت «از خانه تا خانه» را رعایت کنند چرا که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی می توان همه گیری کرونا را به حداقل رساند و با رعایت این شیوه نامه ها فقط شهرستان ابهر در استان زنجان در وضعیت نارنجی قرار دارد که روند ها نشان می دهد ابهر نیز بزودی در وضعیت زرد قرار خواهد گرفت.

اجرای با قوت طرح شهید سلیمانی با همکاری همه ادارات و تامین اقلام مورد نیاز طرح، رسیدگی به وضعیت سالمندان و مراقبت هر چه بیشتر از آنها، پرهیز از دورهمی ها و برگزاری مراسمی که منجر به تجمع می شود و پرهیز از موازی کاری برنامه ها در مقابله با کرونا ویروس از دیگر خواسته های استاندار زنجان در جلسه مقابله با کرونا ویروس بود.

استاندار زنجان تاکید کرد: اگر شیوع کرونا قدری کاهش یافته بخاطر رعایت مردم و همه اصناف بوده و بدانیم اگر قدری غفلت کنیم دوباره شیوع ویروس را شاهد خواهیم بود که کنترل آن این بار بسیار سخت تر خواهد شد و مردم بدانند تزریق واکسن به چند داوطلب به منزله پایان کرونا نیست و باید همچنان اصول بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

نظر شما