رئیس هیات تکواندو استان زنجان:

جمع آوری ۱۵۰۰۰ ورزشکار تکواندو در پسا کرونا بعید به نظر می رسد

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۵:۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۶۵۵۷
جمع آوری ۱۵۰۰۰ ورزشکار تکواندو در پسا کرونا بعید به نظر می رسد
رئیس هیات تکواندو خواستار تغییر نگاه نامهربانانه به ورزش در استان شد

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ علی سپهری رئیس هیات تکواندواستان زنجان: قهرمانان پومسه بدون حریف تمرینی و حضور در سالن ها به تحلیل می روند/جمع آوری 15000 ورزشکار تکواندو در پسا کرونا بعید به نظر می رسد. به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، علی سپهری رئیس هیات تکواندواستان زنجان با بیان اینکه بعد از گذشت بیش از10 ماه از شیوع جدی ویروس کرونا و ممنوعیت ورزشکاران برای حضور در سالن ها امروز حال ورزش زنجان روز به روز به وخامت می رود تصریح کرد: تا زمانی که محدودیت فصلی و هوا وجود نداشت امکان تمرین در فضای باز وجود داشت و به طرق مختلف آمادگی جسمی ورزشکاران را تا حدی نگه داشتیم ولی با رسیدن فصل سرما این امکان را نیز از دست داده ایم و اگر شرایط به این شکل ادامه پیدا کند تبعات آن سال ها دامن گیر تکواندو استان خواهد بود. 

وی با اشاره به دایر بودن ورزش در بسیاری از استان ها در این دوران سخت اظهار داشت: استان زنجان جزو معدود استان هایی است که تعطیلی مطلق باشگاه ها و سالنها ی ورزشی را حتی برای قهرمانان ورزشی داشته ایم و این در حالیست که قهرمانان ورزشی در دیگر استان ها اجازه ی تمرین داشته و دارند و مسابقات ورزشی برگزار می کنند.  

وی با تاکید بر اهمیت حفظ آمادگی جسمانی قهرمانان ورزشی اظهار داشت: هیات ورزشی تکواندو در استان زنجان 15000 نفر بیمه شده ی ورزشی داشت که بعید است در دوران پسا کرونا بتوان آن ها را دوباره در یک جا جمع کرد چرا که تعطیلی های پی در پی موجب از بین رفتن انگیزه ها و عادی شدن نبودن ورزش در زندگی برای بسیاری شده است.   

سپهری در ادامه با بیان اینکه مسابقات قهرمانی کشوری به صورت آنلاین برگزار شده و در مرحله ی داوری است تصریح کرد: مسابقات لیگ برتر نیز از 18 دی ماه برگزار خواهد شد و امیرسینا بختیاری ملی پوش زنجانی هم در این مسابقات حضور خواهد داشت اما مشکلاتی از جمله نداشتن حریف تمرینی  پیش پای اوست و در بخش بانوان نیز خانم ایدوه لویی و پیری که در سطح تیم های کشوری و لیگ هستند شرکت خواهند کرد ولی آمادگی جسمانی سال های قبل را ندارند. 

وی با تاکید بر بی فایده یا کم فایده بودن تمرین در خانه بویژه برای پومسه کاران بدون مربی و حریف تمرینی خواستار بازگشایی سالن ها برای تعداد حداقلی در حد قهرمانان هر رشته شد و اظهار داشت: اجازه این تمرین می تواند با اجرای پروتکل های سخت بهداشتی نیز همراه باشد تا ورزش مسیر عقب گرد را دنبال نکند.  

رئیس هیات تکواندو در پاسخ به این سوال که اقدامات هیات تکواندو در این دوران چه بوده است اظهار داشت: دیدار با پیشکسوتان، جلسه با قهرمانان و مربیان با رعایت سخت گیرانه ی پروتکل های بهداشتی، حفظ  ارتباطات در سطوح مختلف در فضای مجازی و تلفنی با ورزشکاران و مربیان و فعال نگه نگه داشتن بخش ادارای هیات برای رسیدگی به امور مختلف و مشکلات احتمالی، برگزاری آزمون های ارتقای کمربند به صورت مجاز ی توسط فدراسیون و برگزاری دو مسابقه آنلاین استانی پومسه و تکنیک های پا  که یکی در سطح کشوری مطرح شد و جوایز دوچرخه و... در نظر گرفته شده بود. 

سپهری با اشاره به حضور قهرمانان در استدیو ورزش و شکل گیری روابطی جدید  با آنها ارتباط و آموزش و تمرین در فضای مجازی هرگز نمی تواند جایگزین مناسبی برای فضای حقیقی بویژه برای ورزشکاران پومسه  کار و کیوریگی باشد اما در بخش هامادانگ  به علت نمایشی بودن حرکاتش راحت تر این فضا را دنبال کرده ایم. 

وی در پایان با بیان اینکه نگاه نا مهربانانه به ورزش در استان در دوران کرونا عواقب بدی خواهد داشت در حالی که در بخش های دیگر چنین نبوده است خواستار اصلاح این روند و توجه جدی به این مهم از سوی مسئولین ارشد استانی و ستاد کرونا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز