معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل استان:

دوره آموزشی مشاوره کارآمد در مدرسه برای مشاوران استان برگزار شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۴:۰۷:۳۵
کد خبر: ۱۱۱۹۰۲۲
دوره آموزشی مشاوره کارآمد در مدرسه برای مشاوران استان برگزار شد
جعفر گنج خانلو معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل استان، ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال مشاوران مدارس در این طرح به ضرورت توانمند سازی علمی مشاوران تاکید نمود و از مشاوران مدارس خواستند که دستورالعمل ها و بخشنامه های ارسالی را پیگیری نموده و به نحو شایسته نسبت به اجرای آنها اقدام نمایند. وی اجرای طرح توانمند سازی روانی- اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی را در پیشگیری از اختلالات رفتاری دانش آموزان تأثیر گذار دانست

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ دوره آموزشی مشاوره کارآمد در مدرسه برای مشاوران استان با محوریت اجرای طرح توانمند سازی روانی- اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی با حضور معاون برنامه ریزی اداره کل امور مشاوره وزارت آموزش و پرورش رمعاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان به صورت مجازی برگزار شد.

در این جلسه دکتر محمد مصطفوی معاون برنامه ریزی اداره کل امور مشاوره وزارت آموزش و پرورش در بخش اول توضیحات به ارائه مطالب خود در خصوص نظریه های مشاوره در انسان شناسی، رویکرد بومی مبتنی بر تفکرات دینی پرداخت.

وی در بخش دوم به تبیین برنامه های مشاوره وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری به ویژه اجرای طرح همدل و صدای مشاور پرداخت و بر راهنمایی، پیگیری و نظارت بر اجرای آزمونهای مشاوره و غربالگری طرح نماد تاکید نمود. وی اظهار داشت برگزاری دوره های ضمن خدمت و کارگاه های آموزشی در حوزه های تخصصی مشاوره برای مشاوران مدارس در جهت ارتقای بهداشت روان دانش آموزان و خانواده ها و آگاهی بخشی در پیشگیری از اختلالات رفتاری مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

در این جلسه همچنین جعفر گنج خانلو معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل استان، ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال مشاوران مدارس  در این طرح به ضرورت توانمند سازی علمی مشاوران  تاکید نمود و از مشاوران مدارس خواستند که دستورالعمل ها و بخشنامه های ارسالی را پیگیری نموده و به نحو شایسته نسبت به اجرای آنها اقدام نمایند. وی اجرای طرح توانمند سازی روانی- اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی را در پیشگیری از اختلالات رفتاری دانش آموزان تأثیر گذار دانست و در همین راستا از زحمات و تلاشهای مشاوران مدارس در اجرای برنامه های مشاوره در شرایط کرونا تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه این جلسه، نیکخواه رییس اداره مشاوره تحصیلی استان به لزوم اجرای دستورالعمل ارتقای خدمات مشاوره در شرایط کرونا تاکید نمود و گزارش آماری از از طرحها و برنامه های مذکور و آزمون های غربالگری سریع و پایه در مدارس ارائه کردوی  بیان داشت: با بهره گیری از دانش آموزان توانمند و برخوردار از مهارت های زندگی، مدارسی کارآمدی خواهیم داشت که ضمن افزایش ضریب هوشمندی در تنظیم روابط اجتماعی، فراگیرانی شاداب ، امیدوار، مسئول،آینده نگر و عامل برای ورود به جامعه، پرورش خواهند داد ودر نهایت منجر به تربیت شهروندان مفید برای جامعه خواهند شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز