معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

مسوولان اجرایی با مدیریت از تقابل معیشت و سلامت جلوگیری کنند

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۴:۰۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۲۰۲۲۹
مسوولان اجرایی با مدیریت از تقابل معیشت و سلامت جلوگیری کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: بنا نداریم در جامعه تقابل بین معیشت و سلامت و یا ۲ قطبی بین دین و سلامت ایجاد کنیم و انتظار بر این است که مدیران حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر انجام فعالیت‌های خود مدیریت کنند تا چنین مساله‌ای ایجاد نشود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در جلسه مشترک ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس و قرارگاه زیستی شورای پدافند غیرعامل استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات و پیگیری این مهم توسط اعضای جلسه افزود: انتظار بر این است که در شرایط کرونایی حاکم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در همه مناسبت ها به شکل جدی مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های مسوول و حوزه فناوری و زیرساخت، صنعت، معدن و تجارت و دستگاههای ناظر در صورت ارائه خدمات از سوی دفاتر پیشخوان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ نظارت مستمر و موثر داشته باشند تا پروتکل های بهداشتی از سوی خدمات دهنده و خدمات گیرندگان رعایت شود.

این مسوول با اشاره به وضعیت مناسب کنونی واحدهای نانوایی در رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی ادامه داد: در مکان هایی شمار مراجعه کنندگان افزایشی است، می‌توان از همین فرصت برای آگاهی بخشی استفاده کرد که این مهم با نصب بنر صورت گیرد.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های مسوول با جدیت مداخلات را انجام دهند تا زمینه نارضایتی ایجاد نشود و از طرفی ستاد مدیریت آنفلوانزای حاد پرندگان نیز در شهرستان‌ها تشکیل شود و دستگاه های مسوول به ویژه جهاد کشاوری و دامپزشکی نظارت لازم را داشته باشند.

مرادی افزود: اگر قرار است سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین اعتبار داشته باشد، جهادکشاورزی و دامپزشکی به مراکز پرورش دام و طیور توجه کنند به ویژه از نیروی انتظامی استان نیز انتظار بر این است که بر حمل، جابجایی و عرضه دام و طیور زنده که بیشتر در شهرهای زنجان و خدابنده شیوع دارد، مداخله کند تا مشکل جدیدی ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد کرونا و موضوع این ویروس مختص یک یا چند دستگاه اجرایی متولی نیست، بلکه ههم مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت بر این امر مهم دقت و مداخله لازم را انجام دهند.

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر ۱۴ کمیته زیر مجموعه ستاد مدیریت کرونا برگزار می شود که در هر جلسه یکی از روسا گزارش و اقدامات هماهنگی ها و برنامه های خود را به ستاد اعلام کند تا مشارکت همه جانبه ای در دستگاههای اداری و اجرایی نمود یابد.

وی اضافه کرد: به لحاظ شرایط ایجاد شده سه طرح محدودیت ها، قاسم سلیمانی، ساماندهی سالمندان در این استان اجرایی شده که امروز اولویت اصلی در کنار تمامی اقدامات بیماریابی و کارهای مراقبتی است که در این راستا فرمانداران این مهم را به عنوان اولویت و با رویکردی که در جلسه تبیین شده، محور کار خود قرار دهند.

این مسوول ادامه داد: نامه ای ۲ هفته گذشته به فرمانداران و دستگاه‌های مربوطه اعلام شد مبنی بر اینکه در مناسبت هایی که پیش رو داریم، به استناد مصوبه و ابلاغیه قرارگاه ملی به این مهم تاکید شده است که از هر گونه تجمعات پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز مد نظر قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به ایام فاطمیه و دهه فجر فرمانداران در فرصت باقیمانده و مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه جلسه توجیهی و هماهنگی را برای پیشگیری از بروز هر گونه تجمعات انجام و مدیریت کنند.

مرادی با اشاره به اقدامات مناسب کرونایی در استان افزود: طبق گزارش اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان شهرستان های خرمدره، خدابنده، طارم و سلطانیه مداخلات موثرتری را باید در خصوص ویروس کرونا مورد توجه قرار دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز