معاون استاندار زنجان خواستار شد؛

ایجاد مدلی برای اشتغال معتادان بهبودیافته در زنجان

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۳:۰۵:۲۶
کد خبر: ۱۱۲۳۵۵۲
ایجاد مدلی برای اشتغال معتادان بهبودیافته در زنجان
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: باید مدلی برای اشتغال معتادان نگه‌داری شده در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ استان در راستای پیشگیری از اعتیاد دوباره آنان توسط دستگاه‌های ذی‌ربط استان طراحی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی‌نافچی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به رشد ۱۲ درصدی کشفیات موادمخدر طی ۱۰ ماهه امسال نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: حضور شبانه معتادان متجاهر در کوی و برزن، یکی از دغدغه‌های موجود در شهر زنجان است که شهروندان نیز گلایه‌مند این موضوع هستند.

وی با بیان اینکه زنجان جزو دومین استان‌های کشور در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر در شرایط کرونایی بود، افزود: در حال حاضر ۵۷۱ نفر از معتادان متجاهر از سراسر استان جمع‌آوری شده و حدود ۲۴ ساعت پس از جمع‌آوری معتادان متجاهر، میزان سرقت خرد استان نیز تا ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، به طوری که می‌توان گفت ارتباط مستقیمی میان این دو مقوله وجود دارد.

این مسئول با تاکید بر لزوم پیشگیری از کشت هرگونه دانه‌هایی که بار مخدری مانند ماده مخدر گل در استان دارد، تصریح کرد: اداره‌کل منابع‌طبیعی و سازمان جهادکشاورزی استان باید نظارت لازم و دقیق را در سراسر مناطق اعم از عرصه‌های منابع‌طبیعی و مستثنیاتی که در ملکیت افراد است، داشته باشند. همچنین دو دستگاه ذکر شده مکلف به معرفی موقعیت جغرافیایی مراکز کشت آفتابگردان، ذرت و جارو و مکالکان آنان به نیروی انتظامی در سراسر استان هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اجاره زمین‌های کشاورزی توسط کشاورزان غیربومی برای کشت موادمخدر، ادامه داد: باید نظارت جدی بر فعالیت کشاورزان غیربومی در استان و کارخانجات متروکه که با فاصله از شهر قرار دارد (به دلیل کشف کشت موادمخدر گل در یکی از کارخانه‌های متروکه دور از شهر) توسط کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و نیز گشت‌زنی‌های مستمر انجام شود.

مرادی‌نافچی با تاکید بر نظارت‌های بهداشتی، درمانی و مدیریتی حتی گردش مالی مراکز ماده ۱۵ استان توسط دستگاه‌ها ذی‌ربط، اظهار کرد: باید دو کار آموزش جامعه‌پذیری به معنای ملاحظات و رعایت مناسبات اجتماعی و ایجاد فرصت شغلی و آماده کردن معتادان برای اشتغال در زمان نگه‌داری معتادان متجاهر در مراکز ماد ۱۵ و ماده ۱۶ استان انجام شود.

وی با بیان اینکه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان باید مدلی برای اشتغال معتادان استان طراحی کند، خاطرنشان کرد: نباید شاهد بازگشت مجدد معتادان بهبودیافته به دلیل نداشتن شغل به چرخه اعتیاد باشیم، بنابراین باید عقبه کارشناسی دستگاه‌هایی مانند اداره‌کل بهزیستی استان، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بضاعت کارشناسی خود مدل و ایده جدیدی را در این زمینه ارائه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز