مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان :

زنجان رتبه اول نرخ مشارکت اقتصادی را در کشور دارد

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۴:۳۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۳۶۶۲
زنجان رتبه اول نرخ مشارکت اقتصادی را در کشور دارد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: این استان با ۴۹.۱ درصد، رتبه اول نرخ مشارکت اقتصادی در کشور را داشته و با نسبت اشتغال ۴۵.۱ درصد در این شاخص نیز رتبه اول را دارد و با هشت درصد نرخ بیکاری، سومین استان کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمدرضا یوسفی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان گفت: سهم اشتغال این استان از بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات به ترتیب ۳۳.۵ ، ۳۱ و ۳۵.۶ درصد بوده و در این بخش‌ها به ترتیب رتبه‌های سه، ۱۴ و ۳۱ کشور را دارد.
وی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان زنجان در حالی کاهش می‌یابد که نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۶.۷ درصد در سال ۹۷ به ۴۹.۱ درصد در سال گذشته رسید.
یوسفی افزود: شیوع بیماری کووید- ۱۹ در پایان سال گذشته به طور محسوس در بازار کار بهار ۹۹ تاثیر گذاشته و مقایسه بهار ۹۹ با بهار ۹۸ حاکی از آن است که برآورد کارشناسی جمعیت فعال استان از ۳۹۲ هزار نفر به ۳۶۵ هزار نفر کاهش یافته که این کاهش فقط موثر از ویروس کرونا است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: دوسوم جمعیت این استان در سن اشتغال و فعالیت قرار دارند که نیازمند برنامه‌ریزی است چرا که با توسعه کارآفرینی می‌توان پاسخ منطقی به بسیاری از نیازهای جوانان ارائه کرد.
وی عنوان کرد: کمیته رصد اشتغال استان، روند جذب نیروی انسانی در بازار کار به‌ویژه در ۲۷ پروژه جهش تولید را بازدید و بررسی می‌کند.
یوسفی خاطرنشان کرد: در این بازدیدها به مهارت‌هایی رسیدیم که نیروی انسانی آن در زنجان نبود که گزارش آن به فنی و حرفه‌ای داده شده و در حال برنامه‌ریزی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز