رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان :

بیش از ۲ هزار تن بذور اصلاح شده گندم در زنجان تولید شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۵:۰۱:۴۳
کد خبر: ۱۱۲۳۶۷۷
بیش از ۲ هزار تن بذور اصلاح شده گندم در زنجان تولید شد
جواد تارا سی با بیان اینکه طی سال جاری تولید گندم در استان زنجان خوب بود، گفت: کاشت گندم در بیش از 308 هزار هکتار از مزارع کشاورزی زنجان به صورت 100 درصد انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ جواد تارا سی با بیان اینکه طی سال جاری تولید گندم در استان زنجان خوب بود، گفت: کاشت گندم در بیش از 308 هزار هکتار از مزارع کشاورزی زنجان به صورت 100 درصد انجام شد.

وی با بیان اینکه کشاورزان استان زنجان 14 هزار تن بذور اصلاح شده گندم را در اراضی کشاورزی کشت کردند، اظهار کرد: امسال بیش از دو هزار و600 تن بذور اصلاح شده گندم در استان تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: همچنین کشت جو در 100 درصد مزارع استان انجام شده است.

تاراسی تاکید کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از 250 هزار هکتار از اراضی استان زنجان تحت مدیریت تلفیقی آفات انجام شده است.

وی با بیان اینکه پایش به موقع آفت سن گندم در سطح 420 هزار هکتار و مبارزه با آفات نباتی در بیش از 150 هزار هکتار در سال جاری انجام گرفته است، ابراز کرد: ردیابی و پایش مراتع، پیش آگاهی و کنترل ملخ مراکشی و جلوگیری از حمله این آفت به مزارع شهرستان طارم هم به خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز داشت: جهت کنترل آفت مگس زیتون در 16 هزار هکتار از باغات زیتون پایش و مبارزه شیمیایی در سطح 211 هکتار در سال جاری انجام گرفته است.

تاراسی گفت: این استان در پایش، ردیابی و کنترل آفت مگس زیتون رتبه سوم کشوری را از آن خود کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این استان رتبه برتر کشوری در مدیریت کنترل آفت سن گندم و تولید گندم پاک را از آن خود کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز