مدیرکل ثبت احوال استان زنجان :

هنوز ۱۰ درصد مردم استان زنجان کارت هوشمند ملی دریافت نکرده‌اند

۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱۵:۰۳:۰۱
کد خبر: ۱۱۳۰۳۶۱
هنوز ۱۰ درصد مردم استان زنجان کارت هوشمند ملی دریافت نکرده‌اند
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: برای ۸۹.۸۰ درصد زنجانی‌ها کارت هوشمند ملی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ سید علی شفیعی به صدور کارت هوشمند ملی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: برای ۸۹.۸۰ درصد زنجانی‌ها کارت هوشمند ملی صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: برای ۸۹.۸۰ درصد زنجانی‌ها کارت هوشمند ملی صادر شده است.

وی جمعیت واجد شرایط برای کارت هوشمند ملی را ۸۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون برای ۷۶۲ هزار و ۵۹۰ نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است و تعداد افراد باقی مانده هم ۸۶ هزار و ۶۳۹ نفر است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: در ۱۰ ماه امسال هم ۴۸ هزار و ۵۰۸ نفر در استان زنجان کارت هوشمند ملی دریافت کردند.

وی تعداد ایستگاه‌های کاری فعال کارت هوشمند ملی در استان زنجان را ۳۸ دفتر عنوان کرد و افزود: این تعداد شامل ۱۲ اداره و 2 نمایندگی ،۱۷ دفتر پیشخوان و 7 ایستگاه سیار است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به صدور کارت ملی هوشمند اشاره کرد و یاد آور شد: کارت ملی هوشمند با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از کارت به‌عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد و از وقوع جرائم و سوءاستفاده هم جلوگیری می‌کند.

سید علی شفیعی در زمینه کارت هوشمند ملی اظهار داشت: در این روزها کاربرد کارت ملی هوشمند بیشتر شده و همه افراد بالای 15 سال باید دارای کارت ملی هوشمند باشند.

وی با بیان اینکه 10 درصد واجدین شرایط نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند گفت: افرادی که مراجعه می‌کنند و اطلاعاتشان ثبت می‌شود هیچگونه مشکلی در خصوص اخذ خدمات دولتی نخواهند داشت.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان افزود: اما افرادی که هیچ اقدامی نکرده‌اند و درخواستی نداده‌اند باید تا پایان سال حتما اقدام به ثبت نام کنند و با ارائه درخواست اطلاعاتشان در پایگاه اطلاعاتی کشور ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: برای افرادی که ثبت‌نام می‌کنند کد رهگیری ثبت می‌شود و بعد از آن می‌توانند با شماره ملی و کد رهگیری از خدمات دولتی و غیردولتی بهره‌مند شوند.

شفیعی اذعان کرد: اینکه کارت به دست افراد برسد یا نه در حال حاضر خیلی مهم نیست اما درخواست ما از مردم این است که در این مدت کم باقیمانده از سال با رعایت پروتکل‌ها حتما به ایستگاههای مربوطه مراجعه نموده و اقدام نمایند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز